سامانتا پاور به «الشرق الأوسط»: باقی ماندن او در قدرت باعث جذب جنگجویان خارجی می شود

سامانتا پاور نماینده ایالات متحده در سازمان ملل

سامانتا پاور نماینده ایالات متحده در سازمان ملل

ایالات متحده آمریکا بر موضع خود نسبت به کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه اصرار دارد زیرا اداره آمریکا می بیند «تا هنگامی که اسد در قدرت باشد باعث جذب مبارزان از همه جای دنیا برای جنگ در سوریه می شود»، این امر را سامانتا پاور نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، و همزمان با مشارکت وی در سومین کنفرانس بین المللی کمک کنندگان برای حمایت از مردم سوریه که در کویت برگزار می شود، در گفتگوی ویژه با «الشرق الأسط» بیان کرد.

پاور افزود: «پافشاری اسد برای قرار دادن منافع خود بالاتر از ضرورت کناره گیری برای حل سیاسی، باعث سوء استفاده گروه های افراطی از حضور او می شود».

پاور اشاره کرد : «ضروری است که دولت سوریه منسجم باقی بماند و این بدین معناست که این کار نیازمند راه حل سیاسی بین همه طرف ها، از جمله نظام سوریه، است. اما او توضیح داد که این به معنای باقی ماندن اسد به عنوان بخشی از یک سوریه با ثبات و صلح آمیز نیست، این همچنین به نفع ملت سوریه و به نفع ایالات متحده و منطقه نیز هست».

پاور در کنفرانس روز گذشته اعلام کرد که ایالات متحده ۵۰۷ میلیون دلار کمک های انسانی به سوری ها اختصاص داد، و این یعنی بزرگترین بخش از ۳٫۸ میلیارد دلار کمک هایی است که کویت اعلام کرد. اما پاور در گفتگوی خود به طور واضح اشاره کرد که این کمک ها کافی نیست.

سفیر آمریکا با انتقاد از موضع روسیه گفت: «شورای امنیت در مقابل حل بحران سوریه به علت یکی از بزرگ ترین حمایت کنندگان رژیم سوریه معطل است. وی افزود : «روسیه به حامی سوریه در شورای امنیت تبدیل شده است، و این بدین معناست که شورای امنیت مسؤلیت خود را به هیچ شکلی در قبال ملت سوریه انجام نمی دهد».