علی مطهری، نماینده مجلس ایران

علی مطهری، نماینده مجلس ایران

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس ایران در واکنش به حمله ماموران امنیتی به خانواده میرحسین موسوی گفت:مسئولان مربوطه و در راس آنها وزارت اطلاعات باید در این زمینه پاسخگو باشند.

مطهری افزود اگر ادعای مطرح شده از سوی دختران آقای موسوی درست باشد و برخورد نامناسب و یا ضرب و شتمی صورت گرفته باشد وزارت اطلاعات باید از خانواده آقای موسوی و مردم ایران عذرخواهی کند.

مطهری گفت: سکوت در برابر این گونه وقایع به صلاح کشور نیست به خصوص که این خبر در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی هم منتشر شده است.مطهری افزود زندانیان سیاسی به اندازه کافی در رنج هستند و نباید رنج آنها را مضاعف کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت بار‌ها تاکید کرده‌ام که این روش برخورد با آقایان موسوی و کروبی درست نیست و اساسا حصر بدون محاکمه هم غیر قانونی است.مطهری افزود این مسئله باید یک بار برای همیشه حل شود و راه حل این موضوع محاکمه علنی طرفین بحران است،یعنی آقایان موسوی و کروبی به همراه آقای احمدی‌نژاد به صورت همزمان و علنی محاکمه شوند تا مردم در جریان حقایق قرار بگیرند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت من فکر می‌کنم آقایان به دنبال محاکمه علنی نیستند چرا که در آن صورت حقایق روشن خواهد شد و همگان متوجه می‌شوند که بسیاری از تبلیغات و اتهامات وارده به افراد در ۴ سال اخیر پایه و اساس درستی نداشته است و خود آنها زیر سوال می‌روند. اما تنها راه ممکن همین محاکمه علنی است که باید برگزار شود و این پرونده را برای همیشه ببندیم تا کاسبان فتنه هم به کسب دیگری بپردازند.

درهمین حال فرمانده نیروی انتظامی ایران رسیدگی به ادعای مطرح شده اخیر درباره دختران میرحسین موسوی را مربوط به وزارت اطلاعات دانست و گفت: تاکنون شکایتی در این زمینه ثبت نشده است.

به گزارش ایسنا،سرداراسماعیل احمدی‌مقدم درحاشیه همایش فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی درجمع خبرنگاران درباره اظهارنظر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر محفوظ بودن حق شکایت و پیگیری ناجا در این زمینه نیز گفت: طبیعتا هر فردی می‌تواند شکایتی را مطرح کند و ما نیز آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

روزپنجشنبه (دوم آبان) پس ازآنکه دختران میرحسین موسوی به مناسبت عید غدیرخم اجازه دیداردوساعته با پدر و مادرشان پیدا کردند و به ملاقات آنها رفتند،مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از بهمن ماه ۱۳۸۹ در حبس خانگی به سر می برند و در آستانه هزارمین روز حصر خانگی هستند. چندی پیش مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران گفته بود که تصمیم گیری در مورد وضعیت این سه شخصیت سیاسی به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است.