سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران  - عکس از خبرگزاری خانه ملت

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران – عکس از خبرگزاری خانه ملت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفته است «سیستم های امنیتی» ایران عده ای را که قصد همکاری با داعش را داشتند، شناسایی کرده اند.

خبرگزاری مهر روز سه شنبه به نقل از نقوی حسینی نوشت: «سیستم های امنیتی کشور کلیه فعالیت های خرابکارانه تروریستی و همکاری با داعش را تحت کنترل دارد و تمام افرادی که قصد همکاری با داعش را داشتند شناسایی شده اند.»

پیش از این اخبار تایید نشده ای از تردد برخی با نشان های گروه سنی «دولت اسلامی» یا داعش در برخی مناطق غربی ایران منتشر شده بود.

پیش از این پایگاه های خبری اینترنتی به نقل از منابع مطلع مدعی شده بودند نیروهای اطلاعاتی ایران گزارشی را مبنی بر جلسه سری داعش برای انجام فعالیت های تروریستی و هدف قرار دادن ایران؛ دریافت کرده اند.

به نوشته این وبسایت ها، به ادعای مرکز رسانه ای “ارتکاز الاعلامی”، به اطلاعات ایران گزارش شده در تاریخ “۱۷/۱۱/۲۰۱۳ رهبران داعش جلسه ای مفصل برای بررسی و توجیه هدف قرار دادن ایران توسط تروریست هایش برگزار نموده اند. رهبران این جلسه عبارت بوده اند از “رزق الحارث، ابواسحاق المشهرانی، حکیم انس، عبدالواحد(ابو سیف)، یوسف العویضی، و حاتم رزق.

این افراد از سوی “ابوبکر البغدادی” سرکرده داعش گسیل شده اند و و اعلام کرده اند برای انجام عملیات تروریستی و ترور برخی شخصیت ها و تخریب مراقد دینی به ایران خواهند آمد و شش نفر را برای نظارت بر این عملیات ها و طرح ریزی آن به ایران وارد خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از سوی دیگر گفته است که «عده ای سعی می‌کنند بازار تحرکات داعش را در کشور داغ کنند.» وی گفته است که دستگاه های امنیتی اقداماتی که در برخی شهرها برای همکاری با داعش انجام می شود را نظارت می کند و «ما به موقع و در زمان خودش اقدام می کنیم.»

به گفته آقای نقوی حسینی، کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از مقامات امنیتی این کشور خواسته تا گزارشی درباره فعالیت برای همکاری با داعش در داخل ایران ارائه کنند.

نقوی حسینی همچنین ابراز اطمینان کرده است که «هیچ تهدیدی در خارج و داخل برای امنیت کشور ما نیست.»