۴۰ کشور در این نمایشگاه شرکت کردند
جده: عائشه جعفری

چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در جده روز گذشته به فعالیت‌های خود پایان داد. این نمایشگاه با عنوان «کتاب بخشش و صلح» به مدت ۱۰ روز در ابحر جنوبی برگزار شد.
به گزارش الشرق الاوسط، در این نمایشگاه که با حمایت شاهزاده خالد الفیصل مشاور خادم حرمین شریفین برگزار شد، ۴۰۰ ناشر از ۴۰ کشور جهان نیز حضور داشتند.
حدود نیم میلیون شخص از اقشار مختلف جامعه از این نمایشگاه دیدن کردند و شاهد بیش از ۵۰ فعالیت فرهنگی، اجتماعی و تفریحی بودند که توسط بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و با نظارت کمیته عالی سازماندهی و برگزاری نمایشگاه به ریاست شاهزاده مشعل بن ماجد استاندار جده اجرا شد.
نمایشگاه بین‌المللی جده در این دوره ۱۸۰ هزار عنوان کتاب متناسب با سلیقه بخش‌های مختلف جامعه را در معرض دید عموم قرار داد، علاوه بر این بیش از ۲۰۰ نویسنده را برای امضای کتب خود در جایگاه مخصوص امضای کتاب فراخواند تا بازدیدکنندگان بتوانند نویسنده‌های محبوب خود را از نزدیک ببیند و از آنها امضا بگیرند.
در این نمایشگاه که در مکانی به مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع برگزار شد، ۱۳۰ ناشر داخلی و ۲۷۰ ناشر بین‌المللی حضور داشتند که در راستای اهداف نمایشگاه یعنی تجدید و تنوع در غنی‌سازی دانش و افزایش آگاهی و دانش جامعه و ایجاد فرهنگ کتاب‌خوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
این رویداد فرهنگی با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان از طیف های مختلف جامعه روبرو شد.
این نمایشگاه که با حمایت و نظارت مستقیم شاهزاده خالد الفیصل برگزار شد، جایگاه پادشاهی عربی سعودی در میزبانی رویدادهای مهم و ارائه فرهنگ این کشور را تقویت کرده و فرهنگ سعودی از جمله فرهنگ و میراث فرهنگی غنی جده را به بهترین شکل آن به نمایش گذاشته و زیرساخت‌های فرهنگی پادشاهی عربی سعودی را نیز تقویت می‌کند.