سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ۳۱ اکتبر تا ۱۰ نوامبر ۲۰۱۸ در محل نمایشگاه اکسپو شارجه برگزار می شود. جمعی از نویسندگان و رمان نویسان صاحب نام در جهان از جمله ای جین فین رمان نویس آمریکایی و کیتی فورد نویسنده انگلیسی و هانا فیلیدینگ نویسنده انگلیسی مصری تبار و صوفی هانا نویسنده معروف کتاب های جنایی و پلیسی از انگلیس و لورن بیوکس سناریو نویس و طنز نویس از آفریقای جنوبی و تراویس هانتر نویسنده و سناریونویس و کارگردان آمریکایی و آخیل شارما برنده جایزه بین المللی ادبیات دوبلین از جمله مهمانان حاضر در نمایشگاه خواهند بود.
خانم نجوی ذبیان کانادایی لبنانی و امتثال محمود از سودان دو تن از شاعرانی هستند که در این نمایشگاه شرکت می کنند. جین وینهام نویسنده سه کتاب و مقاله نویس روزنامه و مجله و روزنامه نگار و مجری تلویزیونی و نیز بن جارود مجری مستند علمی رادیو بی بی سی هم جزو مهمانان نمایشگاه کتاب شارجه هستند. جارود در زمینه آگاهی بخشی درباره مطالعه دانش آموختگان جوان فعالیت می کند. جیمز پارکینسون سخنگوی برنامه سود آموزی و وکیل دادگستری هم از دیگر مهمانان این نمایشگاه است.
مجموعه متنوعی از جلسات وهمایش های ادبی و گفتگو و فکری و برنامه شب شعر و مراسم امضای رونمایی کتاب در این دوره برگزار می شود.