میثاق افتخار در یمن برای مقابله با حوثی ها

1443032600038110300_0

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، برای تکمیل آزاد سازی استان ها از شبه نظامیان نقشه راه قرار می دهد. وی خطاب به مسؤلان دولتی گفت: «ما امروز در عدن هستیم، و فردا در تعز، و پس از آن در صنعا، پایتخت، خواهیم بود، و به رغم نیروهای خلاف کار و تاریک اندیش، امنیت و ثبات و آرامش سراسر میهن را فرا خواهد گرفت.

هادی روز گذشته بر وضوح و روشنی موضع یمن در حمایت از هر گونه تلاش سیاسی و مشاروه برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد. وی با این حال گفت: «احساس نمی کنیم که کودتاگران در تعهد صریح و روشن و اجرای بی قید و شرط قطعنامه سازمان ملل جدی باشند».

هادی در یک سخنرانی به مناسبت عید قربان، با تبریک به مردم یمن، توضیح داد که وی به خوبی از حجم درد و رنج انسانی مردم، که شبه نظامیان کودتاگر مسبب آن هستند آگاه است. وی اشاره کرد که دولت تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به پرونده هایی که در اولویت هستند مانند پرونده های امنیتی ، خدماتی، اقتصادی و عمران و بازسازی به کار خواهد برد. هادی تأکید کرد: «پاکسازی یمن بسیار نزدیک شده است و امنیت و استقرار، سراسر یمن را در بر خواهد گرفت». وی افزود: «ما در عدن هستیم، فردا در صنعا خواهیم بود، و برای یک یمن جدید و متحد، آزاد، با ثبات و پایدار جشن خواهیم گرفت».

رئیس جمهور یمن از گمراهان، به ویژه عناصر نیروهای مسلح، خواست تا به راه درست بازگردند. وی همچنین از تمامی عاقلان درخواست کرد که اجازه پیوستن فرزندان خود به آن شبه نظامیان، در جنگی که با شکست روبه رو است، را ندهند.

در همین راستا، علمای دین یمن، یک منشور افتخار امضا کردند که هدف از آن غلبه بر اختلافات و متحد کردن صف، برای مقابله با جماعت «انصار الله» حوثی است. دکتر ابراهیم الزید مشاور امور اسلامی و اوقاف و ارشاد عربستان سعودی به «الشرق الأوسط» گفت: « ما  در طول شش ماه گذشته، طی برنامه ای یک گروه از علمای یمنی، به علاوه گروهی از علمای عربستان سعودی را در ریاض گرد هم جمع کردیم، که چندین برون رفت از آن حاصل شد که مهم ترین آن ها، منشور افتخار بین خود علمای یمن بود که هدف از آن غلبه بر اختلافات و متحد کردن صف برای مقابله با خطر بزرگی است که یمن را فرا گرفته است».