رهبران تجاری آمریکا سعی در رفع “عقبه” واشنگتن دارند
نیویورک: علی بردی
مایکل بلومبرگ شهردار اسبق نیویورک، از جهانی سازی و سیستم‌های بین المللی تجاری موجود دفاع کرد. این واکنش او در رد سیاست‌های حمایتی و انزواطلبانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عنوان شده است.
به گزارش الشرق الأوسط، بلومبرگ برای فائق آمدن بر “عقبه” واشنگتن و مبارزه با فقر، بر استحکام روابط ایالات متحده آمریکا با دیگر کشورها و سرمایه گذاران جهانی تاکید کرد.
موسس شرکت بلومبرگ و رئیس هیئت مدیره آن، یک هفته پیش از آغاز  «نشست تجارت جهانی بلومبرگ ۲۰۱۸» در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نشستی با خبرنگاران داشته است.
وی در این نشست گفت قرار است ۶۰ نفر از سران کشورها به همراه ۲۵۰ نفر از هیئت‌های مدیره مهمترین شرکت‌های جهانی در «نشست تجارت جهانی بلومبرگ ۲۰۱۸» با هدف ترویج تجارت و توسعه اقتصادی شرکت کنند.
وی افزود که دور دوم این نشست در ۲۶ سپتامبر جاری برگزار می‌شود تا شاید راهی باشد برای مقابله با برخی از تنش‌های رو به رشد تجاری که اختلافات روابط تجاری ترامپ با خیلی از کشورهای دیگر مسبب آن است.
او با اشاره به اینکه رهبران تجاری ایالات متحده آمریکا از روابط تجاری با تجار کشورهای دیگر حمایت می‌کنند گفت این شرکت‎ها باید به تنهایی و به دور از مواضع کشورها با یکدیگر تعامل داشته باشند.
او همچنین گفت که در دهه‌های گذشته به دلیل برقراری روابط تجاری بین المللی، فقر در جهان نصف شده است و در صورت توقف این روابط فاجعه به بار می‌آید.
وی از تجارت جهانی به عنوان وسیله‌ای برای مقابله با فقر و بهبود شرایط زندگی یاد کرد و در خصوص موفقیت نشست در جهت تولید شراکت‌های جدید و بررسی چالش‌های جهانی همچون تغییرات آب و هوایی و تروریسم ابراز امیدواری کرد.
قرار است که در «نشست تجارت جهانی بلومبرگ ۲۰۱۸» موضوعات مختلفی از جمله همکاری در زمینه هوش مصنوعی، تولید انرژی، شراکت تجاری و تاثیر مهاجرت بر اقتصاد اروپا و آمریکا بررسی شود.
لازم به ذکر است که بعد از این نشست، «نشست عالی یک سیاره» برگزار می‌شود که مایکل بلومبرگ موسس شرکت بلومبرگ و رئیس هیئت مدیره آن، ایمانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، جیم کیم رئیس گروه بانک جهانی و آنتونیو گوتریش دبیرکل سازمان متحد در آن شرکت می‌کنند و در خصوص بحران تغییرات آب و هوایی و مبارزه با آن سخنرانی می‌کنند.