هر چند نخست‌وزیر «اسرائیل» و نفتالی بینیت وزیر آموزش اسرائیل و رئیس حزب خانه یهود، هر دو از بزرگترین حامیان دولت راست افراطی کنونی «اسرائیل» به‌شمار می‌روند، اما این مسئله باعث نشد که یک مشاجره ای بین آنان سر نگیرد که موضوع آن همسر هر این دو مرد بود. پیش‌بینی می‌شود این حادثه موجب فروپاشی دولت کنونی شود و انتخابات زودهنگامی را راه بیندازد.
به گزارش الشرق الاوسط، این مشاجره مسائل جدیدی دربارهٔ فساد معروف به «پرونده ۴۰۰۰» را فاش کرد که بر ضد نتانیاهو است. در این قضیه معلوم شد که نتانیاهو از دوست خود، شاوؤل آلویچ، مالک شرکت «بیزک» و سایت اخبار «والاو»، درخواست کرده بود سایت خبری خود را برای بدنامی رقبای سیاسی خود به همراه خانواده آنان به کار برد که بارزترین این رقبا بینیت بود.
طبق گزارش شرکت اخبار «اسرائیلی»، یعنی شبکه دوم سابق، نتانیاهو از آلویچ خواسته بود از کارمندان خود بخواهد گزارشی را دربارهٔ همسر بینیت تهیه کنند که در آن ذکر شود او در رستورانی کار می‌کرد که به ذبح یهودی بی‌توجه است و غذای حلال، طبق دیانت یهود، تهیه نمی‌کند. هدف نخست‌وزیر از این گزارش این بود که یک هجمه انتقادی در راست افراطی بر علیه بینیت راه بیندازد که مضمون آن این بود: با وجود ادعای بینیت بر متدین بود زن او سکولار است و این یک کفر مسلم است.
پس از انتشار این مسئله بینیت در یک بیانه ای به شدت به نتانیاهو یورش برد و بیان کرد: «آقای نتانیاهو من به حال شما تاسف می‌خورم. تو شخصاً تلاش زیادی کردی و خود را پایین آوردی تا با رئیس سایت والاو تماس بگیری تا همسر مرا بیازاری. این یک کار فرومایه و ناجوانمردانه است. باید به حال خود شرمسار باشی».
او افزود: «از من عذرخواهی نکن، چرا که معذرتِ تو برای من اهمیتی ندارد. باید از همسرم عذرخواهی کنی.».
نتانیاهو به وسیله پسر خود به او پاسخ داد. یائیر، پسر نتانیاهو، در یک متن فیسبوکی نوشت: «تو خودت هزاران بار چنین کاری بر علیه مادرم، به کمک نونی موزیس (ناشر «یدیعوت احرونونت») انجام دادی و همیشه و از راه هر سردبیر و روزنامه ای پیگیر این کارها بودی. خوب حالا که چه؟».
گفتنی است گزارشی که منابع اطلاعاتی خود را از خانواده آلویچ دریافت کرد، تأکید کرد که روابط میان خانواده نتانیاهو و آلویچ بیست سال پیش آغاز شده و به زمان وزارت مالیه نتانیاهو بازمی‌گردد. در یکی از دیدارهای خانوادگی میان آن دو نتانیاهو از آلویچ می‌پرسد: «آیا از من متنفری»؟ که پاسخ آلویچ منفی بود. بار دیگر نتانیاهو از او پرسید «آیا تو چپ‌گرا هستی»؟ بازهم پاسخ آلویچ منفی بود. از این رو نتانیاهو به او گفت: «پس چرا سایت والاو از من متنفر است» و به نفع من عمل نمی‌کند.
منابع خبری افزودند که نتانیاهو خود شخصاً با برخی سایت‌های خبری تماس می‌گرفت و نسبت به برخی نوشته‌ها اعتراض می‌کرد.