قاسم سلیمانی در یادواره شهدای نیروی زمینی سپاه شرکت کرد - ایسنا

قاسم سلیمانی در یادواره شهدای نیروی زمینی سپاه شرکت کرد – ایسنا

سردار قاسم سلیمانی صبح امروز دوشنبه ۲۸ مهر، ضمن ارزیابی راهکارهای آمریکا علیه داعش، گفت: «راهکارهای به کار گرفته شده اثر گذار نبوده و آنها پیروز نمی‌شوند. ما در سوریه دیدیم آنها چه اقداماتی داشتند و نتیجه آن اقدامات چه شد؟»

وی در حاشیه یادواره شهدای نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با تاکید بر موضع خود گفت: «عملیات لشگر کشی آمریکا به منطقه و اقدامات تروریستی داعش هیچ حقیقتی نداشته و محکوم به شکست است.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که به تازگی تصویر جدیدی از این فرمانده سپاه در فضای مجازی منتشر شده که از حضور وی در پایگاه نظامی «عصائب اهل الحق» عراق حکایت دارد.

تصویر فوق از حضور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایگاه نظامی گروه عصائب اهل الحق عراق حکایت دارد - (برای دیدن عکس در سایز بزرگتر روی آن کلیک کنید)

تصویر فوق از حضور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایگاه نظامی گروه عصائب اهل الحق عراق حکایت دارد – (برای دیدن عکس در سایز بزرگتر روی آن کلیک کنید)

با وجود که آن که سلیمانی درباره نفوذ آمریکا و داعش درباره عراق ابراز نگرانی می کند، نفوذ سپاه در عراق و تضعیف قدرت دولت مرکزی عراق در زمان رهبری نوری المالکی مورد انتقاد بسیاری از مقامات و شهروندان عراقی بوده است.

هرچند انتشار عکس های این فرمانده سپاه در عراق، هیچ گاه تایید نشد، اما حساسیت های زیادی نسبت به حضور او در این کشور ایجاد کرد.

خبرگزاری «ابنا» با انتشار عکسی از سلیمانی نوشت: «”عصائب اهل الحق” نامی آشنا برای شهروندان عراقی و نیز آشنایان با مسائل این کشور مظلوم است. اهل الحق گروهی از مجاهدان شیعه هستند که پس از اشغال عراق به وسیله آمریکا در گردان‌هایی موسوم به “مجامیع خاصه” و به فرماندهی شیخ “قیس خزعلی” سازماندهی شدند و به دفاع از کشور و مردم خود برخاستند.»

به گزارش این خبرگزاری، عصائب اهل الحق سپس در زمان هجوم داعش به عراق، ماموریت دفاع از اماکن زیارتی شیعیان را بر عهده گرفت و در همین راستا، «با ارتش عراق همکاری های زیادی کرد.»

نخست وزیر عراق دوشنبه شب وارد تهران می شود

در حالی که اخبار و سخنان سردار سلیمانی درباره داعش نشان از نفوذ استراتژیک ایران در عراق دارد، رسانه های ایرانی گزارش دادند، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه ایرانی و در اولین سفرش در منطقه امشب دوشنبه ۲۸ مهر، وارد تهران می‌شود.

در این سفر نخست وزیر عراق، چهار وزیر این کشور وی را همراهی خواهند کرد. وزیران نفت، برق، بازرگانی و نیرو همراهی خواهند کرد.

دفتر نخست وزیری عراق دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفر روز دوشنبه حیدر العبادی به ایران در چارچوب یکپارچه شدن تلاش منطقه و جهان برای کمک به عراق در مبارزه بر ضد داعش صورت می گیرد.»

سفر نخست وزیر عراق به ایران یک روزه خواهد بود.