رهبران «جنبش امل» لبنان در چهاردهمین کنفرانس خود که روز گذشته برگزار شد، بار دیگر نبیه بری رئیس پارلمان لبنان را به ریاست این جنبش انتخاب کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، این جنبش با ایجاد تغییرات اساسی در هیئت رئیسه خود، مصطفی فوعانی را به جای محمد نصرالله به عنوان رئیس اجرایی خود تعیین کرد.
همچنین محمد نصرالله پیش از این به عنوان نماینده جنبش در انتخابات پارلمانی لبنان انتخاب شده بود.
در پایان این کنفرانس، نبیه بری بار دیگر به ریاست جنبش انتخاب شد و اعضای هیئت رئیسه نیز به شرح ذیل انتخاب شدند: هیثم جمعه معاون رئیس، جمیل حایک رئیس دفتر سیاسی، مصطفی فوعانی رئیس هیئت اجرایی، عباس نصرالله سردار بازنشسته ارتش مسئول برنامه‌ریزی، دکتر قبلان قبلان و دکتر خلیل حمدان دو عضو هیئت مدیره و شیخ عبدالامیر قبلان رئیس شورای‌عالی شیعه و رئیس کمیسیون شرعی جنبش.
برنامه‌های این کنفرانس با گزارش سیاسی نبیه بری رئیس جنبش آغاز شد.
وی در سخنان خود، صحنه سیاسی و بین المللی، وضعیت کنونی منطقه عربی به طور کلی و به ویژه لبنان، روند سیاسی جنبش بعد از انتخابات گذشته و تجارب به دست آمده را شرح داد.
همچنین کمیته‌های تخصصی جنبش، گزارش عملکرد خود را نیز ارائه دادند.
اعضای «جنبش امل» در این کنفرانس بر اهمیت آزادی امام موسی صدر، مؤسس جنبش و دو تن از همراهانش که در سال ۱۹۷۸ در لیبی ربوده شدند تاکید کردند.
اعضای جنبش در بیانیه پایانی کنفرانس، پایبندی جنبش به از بین بردن محرومیت و بی‌عدالتی، دفاع از حق حاکمیت ملی در برابر هرگونه تجاوز اسرائیل و تروریسم و حمایت از مردم فلسطین برای دستیابی به آرمان‌های ملی، را سرمشق خود اعلام کردند.