بان کی مون از نقض آتش بس در یمن اظهار نا امیدی می کند

مبارزان مقاومت جنوبی یمن در نزدیکی شهر آزاد شده رأس عمران در نزدیکی عدن – عکس از خبرگزاری فرانسه

مبارزان مقاومت جنوبی یمن در نزدیکی شهر آزاد شده رأس عمران در نزدیکی عدن – عکس از خبرگزاری فرانسه

مقاومت جنوبی یمن اعلام کرد که نبرد آزاد سازی عدن از شبه نظامیان حوثی و نیروهای متحد ان ها، علی عبد الله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن را آغاز کرده است.

این اعلام تنها یک روز پس از آن صورت می گیرد که مقاومت جنوب با حمایت نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و جنگنده های ائتلاف، پیروزی نظامی قابل توجهی را بر نیروهای شورشی به دست آوردند و موفق شدند شهر استراتژیک عمران واقع در شمال البریقه را از دست متجاوزان حوثی باز پس گیرند.

یک منبع از نیروهای مقاومت به «الشرق الأوسط» گفت: «آزاد سازی شهر عمران که حوثی ها با استفاده از خمپار و کاتیوشا مناطق مسکونی در آن را بمباران می کردند، در چارچوب نقشه آزاد سازی کامل استان جنوبی تحت محاصره عدن از عناصر تروریستی و شورشی طی چند روز است.

ابو محمد العدنی، یکی از اعضای مقاومت مردمی فاش کرد که بین رهبران مقاومت و نیروهای نظامی با جنگنده های ائتلاف برای متحد کردن اهداف و هماهنگی برنامه ها در مرحله بعدی اتفاق نظر وجود دارد.

در همین راستا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بان کی مون از نقض آتش بس بین طرف های درگیر در یمن «مأیوس» شده است، اما از امکان ایجاد آتش بس دوباره «ناامید» نشده است.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرده بود که آتش بس از شب جمعه گذشته آغاز شده و قرار بود تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یابد و اجازه کمک رسانی به غیرنظامیان داده شود. دوجارویک به روزنامه نگاران گفت: «به تماس های خود در سطوح مختلف ادامه می دهیم و طرف های درگیر را مجدداً به آتش بسی انسانی بدون قید و شرط فرا می خوانیم».