ارتش آزاد سقف انتظارات را بالا می برد.. و کندی پیشروی به علت حملات روسیه را تکذیب می کند

یکی از خیابان های شهر حلب در سوریه – عکس از الشرق الأوسط

یکی از خیابان های شهر حلب در سوریه – عکس از الشرق الأوسط

ارتش آزاد سوریه روز گذشته اعلام کرد مرحله سوم نبرد آزاد سازی حلب را آغاز کرد ، و تأکید کرد گروه های اپوزیسیون سوریه که در عملیات شرکت کرده اند به پیشروی هایی دست یافته اند، و نقشه های ترسیم شده شامل گشودن جبهه های بیشتری می باشد.

از سوی دیگر اسامه ابو زید مشاور رسانه ای ارتش آزاد با تکذیب خبر کندی حمله گروه های مخالف به علت حملات جنگنده های روسی گفت: «جنگنده های روسیه با وجود بمباران شدید جلوی پیشروی انقلابیون در حلب را نگرفته اند». ابو زید برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد: «عملیات نظامی نیروها بر اساس نقشه ترسیم شده پیش می رود و تا شکستن محاصره حلب چند ساعت بیشتر فاصله نداریم».

اما در زمینه دیپلماتیک، مسؤلان آمریکایی و روسی روز گذشته با عبارت هایی که خالی از ملامت نبود، اطلاعاتی درباره همکاری دو کشور در حلب تبادل کردند.

 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت کشورش همکاری با ایالات متحده در حلب را آغاز کرد. سپس مقامات آمریکایی را به ارزشیابی آرام توافقات انجام شده درباره سوریه و اجرای آن فرا خواند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته به نوبه خود اعلام کرد، کشورش تلاش دارد برای ایجاد راه حلی بین طرف سوری و اوکراینی، با روسیه همکاری کند. وی افزود:  «روابط دشوار بین دو کشور ما را از تلاش برای دستیابی به انتقال سیاسی در سوریه و پایان دادن به درد و رنج آن جا باز نمی دارد».