هادی سه وزیر جدید تعیین می کند

مبارزان یمنی حامی مشروعیت در حال آموزش در اردوگاه ارتش در استان عابر در حدود 270 کیلومتری شرق مأرب – عکس از خبرگزاری فرانسه

مبارزان یمنی حامی مشروعیت در حال آموزش در اردوگاه ارتش در استان عابر در حدود ۲۷۰ کیلومتری شرق مأرب – عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای حامی دولت یمن که تحت حمایت ائتلاف عربی هستند، روز گذشته و برای دومین روز پیاپی، عملیات هدف دار خود را برای پیش روی به سوی مناطق تحت کنترل شورشیان حوثی در استان مأرب در مجاورت صنعا ادامه دادند. این عملیات در تلاش برای بازگیری مجدد کنترل پایتخت است که از یک سال پیش به دست شورشیان افتاد.

اطلاعات رسیده از مأرب اشاره دارد که نبردهای شدیدی در تمامی جبهه های نبرد آغاز شده است. سرلشکر جعفر محمد سعد، مشاور امور نظامی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، به «الشرق الأوسط» گفت که شبه نظامیان شورشی پس از دریافت ضربات دردناک، شروع به جستجوی خروجی هایی برای فرار کردند، و هر کس راهی برای فرار پیدا نکند تسلیم می شود.

از سوی دیگر، استفان دوگریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن، در راه خود به ریاض است تا با دولت یمن، به ریاست هادی، رایزنی کند و آن را به انجام مذاکرات صلح با حوثی ها برای پایان دادن به بحران یمن متقاعد سازد. این امر یک روز پس از اعلام امتناع دولت مشروع یمن برای مذاکره با حوثی ها، صورت می گیرد، که خواستار پایبندی حوثی ها به اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و عقب نشینی آن ها از شهرها است.

در همین راستا، خبرگزاری یمن (سبا) گزارش داد که رئیس جمهور یمن با انجام تعدیلاتی در سه وزارت خانه، سه وزیر جدید را انتخاب کرد. مهندس سیف محسن عبود الشریف به عنوان وزیر نفت و معادن، نایف البکری به عنوان وزیر ورزش و جوانان، و دکتر ناصر محسن باعوم به عنوان وزیر بهداشت عمومی و جمعیت انتخاب شدند.