احمد محمد علی، سخنگوی نظامی مصر

احمد محمد علی، سخنگوی نظامی مصر

سخنگوی نظامی مصر، اخبار منتشر شده درباره نامزد شدن عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع این کشور در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

احمد محمد علی، سخنگوی نظامی مصر ضمن تکذیب نامزدی عبد الفتاح السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مصر گفت: در صورتی که وی چنین تصمیمی بگیرد، این موضوع مستقیما به اطلاع عموم مردم مصر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاریها، نیروهای مسلح مصر همچنین در بیانیه‌ای که بر روی پایگاه رسمی این نهاد قرار داده شد، اعلام کردند که عبدالفتاح السیسی، یا هیچ یک از دیگر مسئولان این نهاد پیشتر حرفی در زمینه نامزد شدن السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر به میان نیاورده‌اند.

در این بیانیه آمده است: السیسی از فرماندهی نیروهای مسلح مصر به خود می‌بالد و به بیشتر از این پست و منصب چشم داشتی ندارد.

نظامیان مصری از سوی دیگر به همه رسانه‌ها هشدار دادند تا در انتشار اخبار خود در این “مرحله حساس و پرتنش” نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح مصر پیشتر در مصاحبه با روزنامه مصری “دیلی نیوز” تصریح کرده بود: السیسی اگر بازنشست شود، این حق را دارد که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود و این مساله خواسته مردم نیز است.

این در حالی است که روزنامه کویتی السیاسیه روز چهارشنبه ۱۶ بهمن نوشته بود ژنرال السیسی در گفتگو با این روزنامه گفته است که وی تصمیم دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نامزد شود.

السیاسه نوشته بود: وزیر دفاع مصر گفته است: «من چاره‌ای جز پاسخ به درخواست ملت مصر ندارم و درخواست آنها را رد نمی‌کنم. من اعتماد دوباره را از طریق انتخابات آزاد، به مردم ارائه خواهم کرد».