نمایش کارت‌پستال‌های کم‌یاب از شخصیت میکی‌موس در حراج لندن

شخصیت کارتونی و محبوب «میکی‌موس» آیکون جهان «دیزنی» نودمین سال خود را سپری کرد. این انیمیشن در فیلم «کشتی بخاری ویلی» در سال ۱۹۲۸ برای اولین بار بر روی پرده نقره‌ای به نمایش درآمد.
به گزارش الشرق الاوسط، مدت زمان این فیلم کارتونی تنها هشت دقیقه بود و در سینمای «کولونی تیاتر» در شهر نیویورک در ۱۸ نوامبر آن سال به اکران گذاشته شد.
شرکت «والت دیزنی» شخصیت کارتونی «میکی‌موس» را به عنوان سفیر جهانی خود می‌داند.
میکی‌موس این موش ظریف نیز در سال ۱۹۴۲ در فیلم «فانتازیا» ساخت شرکت دیزنی ظاهر شد و سپس این شرکت در دهه پنجاه سریال کارتونی «ذی میکی‌موس کلوپ» را ساخت که مورد استقبال کودکان آن دهه واقع شد.
عکس میکی‌موس پس از شهرت جهانی، بر روی لباس‌ها، ظروف کنسروها و ساعت‌ها چاپ شد و حتی کودکان امروزه نیز به هنگام رفتن به شهربازی لباس آن را بر تن می‌کنند.
«دیزنی» به منظور جشن نودمین سالگرد تولید شخصیت میکی‌موس یک نمایشگاهی هنری به مساحت ۱۶ هزار متر مربع در منهتن را افتتاح کرد که در آن فعالیت‌های هنری، مجسمه و وسایل یادگاری از این شخصیت کارتونی محبوب گذاشته شده‌است. این نمایشگاه تا دهم فوریه دایر است.
از سوی دیگر، حراج لندن هفت کارت‌پستال تبلیغاتی نایاب از شخصیت کارتونی میکی‌موس را برای مزایده به حراج گذاشته‌است که انتظار می‌رود این پستال‌ها به هزاران دلار فروخته شود. این پستال‌ها به دهه سوم و چهارم میلادی بازمی‌گردند.