هجوم متقابل ترامپ و بانوی اول سابق کاخ سفید درباره کتاب جدیدش

واشنگتن: عاطف عبداللطیف

بانوی اول سابق آمریکا در کتاب خاطراتش که سه‌شنبه آینده منتشر می‌شود، از جزئیات مبارزه‌اش برای باردارشدن پرده برداشت.
به گزارش الشرق الاوسط، او در گفت‌وگویی که دیروز صبح از شبکه «ای بی سی» پخش شد، توضیح داد چگونه از سقط جنینش در بیست سال پیش رنج برد و گفت، احساس تباهی و تنهایی می‌کرد و در نهایت به دنیا آوردن دو دخترش از بارداری مصنوعی کمک گرفت.
میشل گفت: «احساس کردم شکست خوردم چون نمی‌دانستم چطور حالت‌های سقط جنین شایع بود؛ چون ما درباره‌اش حرف نمی‌زدیم. توی خودمان فرو می‌رفتیم و به این نتیجه رسیده بودم که ما در راه‌مان شکست خورده‌ایم. باید به بارداری مصنوعی روی می‌آوردیم».
او گفت، از ترامپ به دلیل ترویج نظریه توطئه که در رسانه‌های به «بیرثیر» معروف است نمی‌بخشد. نظریه‌ای که به نادرستی ادعا می‌کرد رئیس جمهوری سابق باراک اوباما در ایالات متحده متولد نشده و انتخابش به عنوان رئیس جمهوری امریکا کاری باطل بود.
او یادآور شد، نقش ترامپ در ترویج باطل خانواده‌اش را در معرض خطر قرارداد.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست او در کتابش گفته: «چه اتفاقی می‌افتاد اگر شخص نامتعادلی اسلحه‌اش را برمی‌داشت و به واشنگتن سفرمی‌کرد؟ اگر آن شخص دنبال دو دخترمان می‌گشت چطور؟ دونالد ترامپ، با ایما و اشاره‌های قوی و متهورانه‌اش خانواده ما را در معرض خطر قرار می‌داد. برای همین هم من هرگز از او نمی‌گذرم».
در همین حال رئیس جمهوری امریکا دونالد ترامپ حمله مشابهی به بانوی اول سابق میشل اوباما به خاطر بخش درز کرده از خاطراتش کرد. آنجا که گفته او هرگز ترامپ را به خاطر نظریه توطئه‌ای که علیه همسرش، رئیس جمهوری سابق به دلیل تشکیک در محل ولادتش راه انداخت، نمی‌بخشد.
ترامپ دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «برای نوشتن این کتاب پول زیادی به دست آورده در حالی که آنها همیشه توقع بحث و جدل کمتری دارند».
او اضافه کرد: «با تو کمی جدل می‌کنم، من هرگز رئیس جمهوری اوباما را برای کاری که با ارتش امریکا کرد و به آن آسیب وارد شد، نمی‌بخشم. من باید آن را اصلاح می‌کردم. کاری که او با ارتش ما کرد، موجب نا امن شدن کشور برای تو و تو شد».
این کتاب جدید، بر روابط پیچیده میشل اوباما با جهان سیاست پس از آنکه مشهور شد، پرتو افکنی می‌کند.
کتاب همه مراحل زندگی او را دربرمی‌گیرد؛ از زمان رشدش در ایالت میشیگان-خاستگاه سیاه پوستان امریکا در ایالات متحده- تا رویارویی‌اش با نژادپرستی در زندگی عادی و پس از درخشش نام شوهرش در صحنه امریکا.
اعلام نام اوباما به عنوان پیروز انتخابات او را شوکه کرد، و اینکه او شد اولین زن سیاه‌پوست که بانوی اول کشور می‌شود. اما او در این کتاب بسیار به رئیس ترامپ و عمق رنجشش از او پرداخته است.