کمپین انتخاباتی پیش از انتخابات خرداد 88

کمپین انتخاباتی پیش از انتخابات خرداد ۸۸

میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ روز پنجشنبه دوم شهریور با تشدید عارضه قلبی در میان تدابیر شدید امنیتی، در کنار همسرش زهرا رهنورد به بخش سی‌سی‌یو یکی از مراکز تخصصی قلب تهران منتقل شده است.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی در گفت وگو با رادیو فردا این خبر را تایید کرد.

موسوی به‌دلیل انسداد عروق‌قلبی تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفته که سه‌ساعت ‌طول کشید و ممکن است تیم پزشکی مرتبط او را برایمدت طولانی در بیمارستان نگه دارند.

به گزارش وب سایت جنبش راه سبز امید، ماموران امنیتی از شب پیش از انتقال موسوی به بیمارستان در آنجا حضور یافته و در بخش‌های مختلف بیمارستان، دوربین‌های مداربسته کار گذاشته‌اند.

این وبسایت می افزاید، بر اساس گزارش های دریافتی، تعداد زیادی مامور نیروی‌انتظامی و لباس‌شخصی مراقبت از ایشان و خانم رهنورد را به‌عهده دارند و کارکنان بخشی که وی در آنجا بستری شده تا این ساعت حق ترک محل کار خود را نداشته‌اند و موسوی به‌طورکل ممنوع‌الملاقات است.

[inset_right]اردشیر امیر ارجمند: مسئول جان میرحسین شخص رهبر جمهوری اسلامی است[/inset_right]

طبق این گزارش، کارکنان بخشی که میرحسین موسوی در آنجا بستری شده تا این ساعت حق ترک محل کار خود را نداشته‌اند و میرحسین موسوی به‌طورکل ممنوع‌الملاقات است.

اردشیر امیر ارجمند روز پنجشنبه به رادیو فردا گفت:«متاسفانه امروز مهندس میرحسین موسوی جهت آنژیوگرافی به بیمارستان منتقل شده اند و الان بیمارستان هستند. در آغاز حصر میر حسین موسوی در کمال سلامت جسمانی بودند و هرگونه اتفاقی برای میر حسین موسوی بیفتد مسئولیت مستیقم آن متوجه رهبر جمهوری اسلامی آقای خامنه ای است.»

اردشیر امیر ارجمند در خصوص گزارش های منتشره درباره عمل جراحی میرحسین موسوی گفت:««جزییات هنوز مورد تایید ما نیست و ما منتظر تایید جزییات هستیم باید از جزییات خبر بگیریم. ولی اصل خبرانتقال ایشان به بیمارستان و آنژیوگرافی صورت گرفته صحیح است.»

[inset_right]صفحه فیسبوک مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد از جمله پایگاه هایی است که کاربران ایرانی با گذاشتن پیام خطاب به بان کی مون از وی خواستند با میرحسین موسوی و مهدی کروبی دیدار کند.[/inset_right]

همزمان با اعلام این خبر شهروندان ایرانی از دبیرکل سازمان ملل، که هفته آینده برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد عازم تهران است، خواسته اند تا با نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که تا به امروز برای ۵۵۵ روز در حبس خانگی بوده است دیدار کند. صفحه فیسبوک مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد از جمله پایگاه هایی است که کاربران ایرانی با گذاشتن پیام خطاب به بان کی مون از وی خواستند با میرحسین موسوی و مهدی کروبی دیدار کند.

رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی تا زمان انتشار این گزارش، درباره وضعیت آقای موسوی سکوت کرده‌اند، اما وب‌سایت‌های رجانیوز و باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش‌هایی مشابه، وضعیت سلامتی آقای موسوی را خوب گزارش کرده و مدعی هستند که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم، تنها برای «چک‌آپ دوره‌ای» به بیمارستان منتقل شده است.