کارشناسان: بازدید مکرون از آثار باستانی، تبلیغ مجانی برای گردشگری در مصر

قاهره: عبدالفتاح فرج

بسیاری از ناظران مصری از بازدید ایمانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و همسرش از آثار باستانی و معروف مصر، (معبد ابوسمبل و اهرام) استقبال کردند و آن را یک تبلیغ جدید و مجانی برای گردشگری مصر دانستند.
به گزارش الشرق الاوسط، کاربران شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها در مصر از انتشار عکس‌های مکرون و همسرش به هنگام بازدید از معبد رامسس دوم و نفرتاری دریغ نکردند. البته بازدید همسر مکرون به تنهایی از منطقه گیزا و اهرام آن بیشتر جلب توجه کرده بود.
گفتنی است که ایمانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، روز یکشنبه سفر خود را ابتدا از منطقه آثار باستانی مصر آغاز کرد، و سپس به شهر قاهره رفت و با همتای خود عبدالفتاح السیسی و مقامات ارشد دیگر دیدار کرد.
شاید می‌توان گفت که این دیدار یکی از اقدامات نادر ایمانوئل مکرون در خارج از کشور است، آن هم در حالی که بیش از دو ماه با بحران اجتماعی و تظاهرات «جلیقه زردها» دست و پنجه نرم می‌کند.
عاطف بکر عجلان کارشناس آثار باستانی مصر در این خصوص گفت: «سفر رئیس‌جمهور فرانسه و همسرش به معبد ابوسمبل برای جشن ۵۰ سالگی نجات آن از غرق شدن در زیر آب‌های رود نیل، عشق و شور و علاقه فرانسویان به آثار مصری و گردشگری فرهنگی را به جهانیان می‌رساند”.
از سوی دیگر، شکری سیف الدین مدیر اتحادیه لیدرهای گردشگران استان اسوان، در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «بازدید ایمانوئل مکرون از معبد ابوسمبل، یک پیام تبلیغاتی مستقیم است، چراکه این بازدید باعث افزایش رونق گردشگری در اسوان و در کل مصر خواهد شد”.
وی افزود: «بازدید وی از آثار باستانی نشان می‌دهد که وضعیت در کشور مصر أمن است، واین امنیت به تحریک مقوله گردشگری کمک می‌کند، همچنین این دیدار مهم باعث تغییر نگرش در ذهنیت منفی به وجود آمده در گردشگران اروپایی می‌شود”.