مجله آمریکایی “تایم” که معمولا ۱۰۰ مقصد برتر گردشگری را معرفی می کند در لیست تازه خود نام چند نماد جذاب گردشگری در جهان عرب را انتخاب کرده است.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از مجله تایم این فهرست، مجموعه متنوعی از جاذبه های گردشگری و موزه و کتابخانه و رستوان و پارک و پل را در بر می گیرد که در برنامه ریزی سفر نباید از قلم بیفتند.
تایم این اماکن را به عنوان تازه ترین مقاصد توریستی معرفی کرده که سفر را به”تجربه ای فوق العاده ” تبدیل می کند.
جاهای گوناگون در شش قاره و ۴۸ کشور جهان از تگزاس و فلوریدا گرفته تا دانمارک و چین و ویتنام در این فهرست قرار دارد.
مرکز فرهنگی جهانی ملک عبد العزیز (اثراء) و موزه لوور ابوظبی و کتابخانه قرویین تونس و هتل ماریوت مینا هاوس قاهره هم ضمن مناطق برتر گردشگری مجله تایم انتخاب شدند.

کتابخانه قرویین تونس

این نشریه درباره نحوه تهیه این فهرست گفت “این فهرست با توجه به نظر سنجی از خبرنگاران اعزامی در کشورهای جهان و مناطق برتر گردشگری از نظر کارشناسان تنظیم شده است. انتخاب این اماکن، جداگانه و بر مبنای عواملی مثل کیفیت و مدرنیته و نوآوری و پایداری و تاثیر گذاری انجام گرفته است”.
گفتنی است مرکز فرهنگی جهانی ملک عبد العزیز از بخش های گوناگونی مثل سالن ۱۶۰۰ متر مربعی برای فعالیت های مهم هنری و فرهنگی و موزه با منظره پانورامایی تشکیل شده است.
این موزه به منظور آشنایی با فرهنگ سعودی در طول تاریخ ایجاد شده که ۴ نمایشگاه هنری را در برمی گیرد.
اثراء که موسسه ای همگام با “آرامکوی سعودی” در حوزه نوآوری به شمار می رود بستری الهام بخش برای بهبود کیفیت زندگی بازدیدکنندگان است. این موسسه به حمایت از استعدادهای ملی و تولید ملی می پردازد.
هر کدام از این نمایشگاه ها به حوزه خاصی مثل هنر معاصر سعودی و هویت و میراث فرهنگی سعودی و هنر و فرهنگ اسلامی و تاریخ طبیعی شبه جزیره عرب می پردازند.