مونیخ شوک زده.. عامل حمله یک بیمار روانی ایرانی تبار

عربستان سعودی به صدر اعظم آلمان تسلیت می گوید

شهروندان آلمانی برای همبستگی با خانواده های قربانیان در مکان حادثه تروریستی مونیخ دسته گل و شمع قرار می دهند – عکس از گتی ایمجز

شهر مونیخ آلمان هنوز در اثر کشتاری که دو شب پیش به وقوع پیوست شوک زده است. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این باره گفت: «هنوز از این حادثه تروریستی شوک زده هستیم».

پلیس آلمان روز گذشته به جستجوی جزئیات بیشتر درباره هویت و انگیزه های جوان ۱۸ ساله آلمانی ، ایرانی تبار، که پیش از خودکشی در مرکز تجاری مونیخ ۹ نفر را به قتل رساند، ادامه داد. پلیس گفت، فرد مسلح یک بیمار روانی بود و مبتلا به افسردگی بود، و شیفته حملات مسلحانه دسته جمعی بود، و هیچ رابطه ای با سازمان داعش نداشت، و هنگام حمله به مرکز تجاری بیش از ۳۰۰ فشنگ به همراه داشت.

در همین حال هوپر تاس رئیس پلیس مونیخ اشاره کرد هیچ شواهدی از وجود همکارانی برای عامل حادثه وجود ندارد.

از سوی دیگر پادشاهی عربستان سعودی به انگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای قربانیان حادثه مسلحانه شهر مونیخ تسلیت گفت.

با وجود این که هیچ کس از اتباع عربستان سعودی آسیبی ندید، یک شاهد عینی عربستانی به نام ریان الجهنی به «الشرق الأوسط» درباره لحظات رعب و وحشتی که هنگام حادثه تجربه کرد گفت: «بیشتر شبیه حالت جنگ بود، اول در طبقه هم کف در یکی از کافه ها بودیم اما در طبقات بالایی پنهان شدیم و این باعث نجاتمان شد». در عین حال سفارت عربستان سعودی در مونیخ یک تیم کاری تحت نظارت سفیر دکتر عواد العواد تشکیل داد تا حادثه تروریستی و سلامت شهروندان عربستانی را دنبال کند».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post