سپاه پاسداران ایران رزمایش سه‌روزه موشکی با نام «پیامبر اعظم ۷» را از از روز دوشنبه ۱۲ تیر آغاز کرد

سپاه پاسداران ایران رزمایش سه‌روزه موشکی با نام «پیامبر اعظم ۷» را از از روز دوشنبه ۱۲ تیر آغاز کرد

تازه‌ترین رزمایش سپاه پاسداران ایران که تقریبا همزمان با آغاز اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت ایران آغاز شد و پیام‌هایی هم در این باره برای جهانیان داشت.

سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به وجود ۳۵ پایگاه آمریکایی در اطراف ایران گفت، این پایگاه‌ها همگی در تیررس موشک‌های ایران هستند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد موشکهای تست شده با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر از دسته موشک‌های شهاب-۳ امکان هدف گرفتن اسرائیل را دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاسدار حسین سلامی، این رزمایش را «اراده سیاسی» ایران خواند و از آن به عنوان واکنش ایران به کسانی یاد کرد که می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است.

آزمایش موشک فاتح با برد کوتاه

آزمایش موشک فاتح با برد کوتاه

سلامی در این باره گفت: «رزمایش پیامبر اعظم ۷ پاسخی است به کسانی که با بی‌ادبی با مردم ایران سخن می‌گویند.» وی که با اظهارات خود بر گزارش‌های خبرگزاری‌های غربی صحه گذاشت در این راستا ادامه داد: «هدف اصلی رزمایش این است که اراده سیاسی ملت ایران در دفاع از ارزش‌های حیاتی را به شکل نمادین با شلیک موشک نشان دهیم.»

سلامی با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی و اسرائیلی افزود: «این واکنشی است به کسانی که با بی‌ادبی سیاسی با مردم ایران سخن می‌گویند و حرف از این می‌زنند که همه گزینه‌ها روی میز است.»

این رزمایش در زمانی آغاز شد که بستن تنگه هرمز در مجلس ایران مطح شد. بلافاصله پس از انتشار این خبر نیویورک تایمز از قول یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا نوشت: «پیام ما به تهران این است که اصلا به بستن تنگه هرمز فکر هم نکنند. اصلا به فرستادن قایق‌های تندرو برای صدمه زدن به شناورهای ما فکر هم نکنید چون آنها را غرق‌می‌کنیم.»

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در ادامه افزود: «وقتی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می‌گوید در کنار مذاکرات هسته‌ای تمام گزینه‌های دیگر نیز مطرح هستند منظورش همین است.»

جانشین فرمانده کل سپاه نیز رزمایش موشکی این نیروی نظامی را پاسخی به کسانی دانست که می‌گویند: «همه گزینه‌ها روی میز است.»