موزه هنری «لوور ابوظبی» از برپایی ۴ نمایشگاه جهانی در سال ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ با عنوان «تبادل و تعامل» خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، مسئولان این موزه گفتند: یکی از فعالیت های جدید موزه در این فصل، برپایی نمایشگاه هنری تحت عنوان «الهامی از ژاپن» و همچنین «بزرگان هنر نوین» است. هدف از برپایی این نمایشگاه ها برجسته کردن رابطه زیبایی های هنر ژاپنی و هنر دکوراسیون فرانسوی نوین، است.
یکی دیگر از فعالیت های این موزه، برپایی نمایشگاه «راه های تجاری در شبه جزیره عرب» است.
این نمایشگاه در سطح جهانی برگزار می شود و سعی دارد به طور ویژه آثار فرهنگی و باستانی سعودی و آثار شبه جزیره عرب را به طور عام معرفی کند.
این موزه می کوشد فعالیت های هنری دیگری از «رامبرانت و دوره طلایی هلندیان» که هنرهای قرن هفدهم میلادی است، را به نمایش در آورد.
همچنین نمایشگاه عکس «جهان از دید لنزهایشان» با همکاری موزه «کی برانلی – ژاک شیراک» دایر می شود و بازدیدگنندگان را با عکس های فتوگرافی قدیمی جهان آشنا می کند.
محمد مبارک، رییس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی در این خصوص گفت: فعالیت های فراوانی در این موزه در نظر گرفته شده است  که یکی از آنها «گفتگوی تمدن ها و روابط بین آنها» است و سعی داریم برای بازدید کنندگان از تمامی فرهنگ ها و قومیتها، فرصت شرکت در این گفتگو را مهیا کنیم و آثاری هنری از تمام فرهنگ ها را در معرض دید عموم قرار دهیم.
از سویی دیگر مانوئل راباتیه مدیر موزه لوور با تأکید بر گستردگی فعالیت های این موزه گفت: «این فعالیت ها بیانگر تعهد ما به افزایش ارتباطات و تبادل از راه هنر است. سعی می کنیم راه جدیدی را برای گفتگوی فرهنگی ایجاد کنیم».
راباتیه افزود: «این نمایشگاه های متنوع، بازدیدکننده ها را به یک سفر جهانی می برند و آنها را با روش های تبادل فرهنگی و اجتماعی بین مردم آشنا می کند. همچنین فعالیت های دیگری همچون کنسرت های موسیقی و هنری زیبا نیز برپا می شود که رضایت تمام سلیقه ها و رده های سنی دیگر را جلب می کند».