خودروهای پلیس و آمبولانس در حال رفتن به سوی محل انفجار در ایستگاه مترو در بروکسل – عکس از رویترز

خودروهای پلیس و آمبولانس در حال رفتن به سوی محل انفجار در ایستگاه مترو در بروکسل – عکس از رویترز

عاملان انفجارهای روز گذشته بروکسل به منظور وقوع بیشترین تلفات انسانی ساعت شلوغ هشت صبح را انتخاب کردند. زیرا در این ساعت کارمندان برای رفتن به محل کار خود و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه، از متروی زیر زمینی و وسایل حمل و نقل دیگر استفاده می کنند، علاوه بر این اکثر مسافران هوایی نیز پروازهای صبح را برای مسافرت ترجیح می دهند.

به گفته شاهدان عینی، و تصاویر دوربین های مدار بسته، صحنه برای همه عادی به نظر می رسید: سه مرد جوان، که یکی از آنها لباس های سفید و دو نفر دیگر لباس های تیره پوشیده بودند چرخ های بار دستی را هل می دادند، ناگهان مردم صدای فریاد کسی به زبان عربی را شنیدند و صدای مهیب انفجاری که سالن پرواز فرودگاه پایتخت بلژیک را به لرزه در آورد. بنا به گفته مقامات، به نظر می رسد شخصی که لباس های روشن به تن داشت، از اجرای مأموریت خود صرف نظر کرد و موفق به فرار شد. چند دقیقه بیش نگذشته بود که صدای انفجار دیگری در ایستگاه متروی زیر زمینی در ملبوک و در نزدیکی نهادهای اتحادیه اروپا به گوش رسید.

صورت برخی ها خونین بود و مردان و زنان در حال گریه بودند. میشل مبوی (۶۵ ساله) که به استقبال یکی از دوستان خود از کینشاسا آمده بود به مطبوعات فرانسه گفت: «همه فرار کردند، و همه به دنبال جایی برای پناه گرفتن بودند، همه جا هرج و مرج بود».