جازان و نجران در امنیت… ائتلاف بیش از ۳۴۰ مجوز برای تسهیل ورود کشتی ها و هواپیماهای امداد به یمن صادر می کند

مشارکت مسلحان قبایل یمنی در تظاهراتی در تأیید هادی در شهر تعز (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مشارکت مسلحان قبایل یمنی در تظاهراتی در تأیید هادی در شهر تعز (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جنگنده های نیروهای ائتلاف از دو روز پیش، با انجام بیش از ۱۳۰ حمله شهر صعده در یمن را هدف قرار دادند. این حملات باعث منهدم شدن ۱۰۰ پایگاه متعلق به حوثی ها و همچنین انبارهای مهمات ، دفاتر و مراکز مربوط به ۱۷ نفر از رهبران حوثی شد که در حمله به مرزهای عربستان سعودی دست داشتند.

سرتیپ احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف و مشاور دفتر وزیر دفاع عربستان سعودی گفت: « بخش های نجران و جازان در امنیت هستند و به کسی اجازه تجاوز به مرزها داده نخواهد شد و حملاتی که از بعد از ظهر روز جمعه آغاز شد مواضع و مقرهای رهبران حوثی را هدف قرار داد». عسیری تأکید کرد که عملیات بازرسی دریایی ادامه دارد و هر گونه اقدام انسان دوستانه ای باید از طریق ائتلاف صورت پذیرد. و در حالی که ائتلاف از اعطای بیش از ۳۴۰ مجوز برای تسهیل رسیدن کشتی ها و هواپیماهای امداد رسانی به یمن خبر داد، عسیری به لغو آتش بس انسانی در صورت نقض آن توسط حوثی ها اشاره داشت.

در همین راستا، دهها تن از عناصر شبه نظامیان حوثی در درگیریهای تعدادی از استان های یمن، به ویژه عدن، ضالع و شبوه، کشته شدند. کمیته های مقاومت مردمی موفق به جلوگیری از هجوم حوثی ها به شهر البریقه شدند. در همین حال شبه نظامیان حوثی تلاش می کردند که پالایشگاه های نفت عدن را مورد هدف قرار دهند.

مقاومت مردمی با حمایت از بخش های نظامی وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مشروع یمن، به پیشروی در تعدادی از شهرها و استان های یمن ادامه می دهند، و خسارت های بزرگی به شبه نظامیان حوثی و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن وارد کردند.