محکومیت عربستانی و خلیجی… گروه ناشناخته «سرای وعد الله» مسؤلیت عملیات را به عهده می گیرد

پلیس تحقیقات بحرین در حال حال بازرسی از مکان انفجار در روستای ستره – عکس از خبرگزاری فرانسه

پلیس تحقیقات بحرین در حال حال بازرسی از مکان انفجار در روستای ستره – عکس از خبرگزاری فرانسه

مقامات بحرین روز گذشته اشاره کردند که ایران در انفجاری که در روستای ستره، در نزدیکی منامه پایتخت این کشور به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن دو پلیس و زخمی شدن شش تن دیگر شد، دست داشته است.

این انفجار تروریستی از خونین ترین حملات در بحرین طی ماههای گذشته و بدترین آن ها از ماه مارس (فروردین) ۲۰۱۴ به شمار می آید. خبرگزاری رسمی اعلام کرد که مواد منفجره به کار رفته در این انفجار از همان نوعی است که مقامات روز شنبه گذشته کشف کرده و گفته بودند که از یک محموله قاچاق از ایران ضبط کرده اند.

گروه ناشناخته ای که نام خود را «مقاومت اسلامی سرایا وعد الله» نامیده است مسؤلیت این انفجار را به عهده گرفت. این در حالی است که یک منبع امنیتی به «الشرق الأوسط» گفت: «این گروه جدید است و پیش از این ظاهر نشده بود». وی افزود: «سازمان امنیت بیانیه این گروه را جدی گرفته و منبع بیانیه را دنبال خواهد کرد».

از سوی دیگر عربستان سعودی این حادثه تروریستی را محکوم کرد و بر ایستادگی در کنار بحرین و همه کشورها، در مقابله با تمامی انواع تروریسم و منابع آن، تأکید کرد. دیگر کشورهای خلیج و اتحادیه عرب نیز این انفجار تروریستی را محکوم کردند.