وزیر خارجه امارات: ایران باید همان گونه که با «۵+۱» انجام داد نشان دهد آمادگی گفت و گو با همسایگان خلیجی خود را دارد

شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک اشتاین مایر همتای آلمانی خود در ابوظبی – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک اشتاین مایر همتای آلمانی خود در ابوظبی – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

یک منبع دیپلماتیک خلیجی به «الشرق الأوسط» گفت نشست وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج که قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود، پرونده های حیاتی متعلق به امنیت ملی عربی را بررسی خواهد کرد و پرونده جامعی درباره دخالت های ایران در امور کشورهای عربی و دست داشتن حزب الله لبنان و ایران در انجام عملیات تروریستی در منطقه را آماده خواهد کرد. این منبع تأکید کرد این پرونده در سطح عربی و بین المللی مطرح خواهد شد.

برخی منابع به «الشرق الأوسط» گفتند که مسئله دخالت های ایران بسیار خطرناک شده است. آن ها بر ضرورت برخورد جدی و اتخاذ اقدامات فوری برای متوقف کردن تروریسم ایرانی  تأکید کردند.

اتحادیه عرب پرونده دخالت های ایران در امور کشورهای عربی را به عنوان بخشی دائمی در تمامی جلسات خود قرار داده بود، و قرار است این موضوع به همراه آخرین تحولات به وجود آمده در خصوص یادداشت های رسمی برخی کشورهای عربی از حقایق دخالت ایران در امور آن ها، در صد و چهل و پنجمین دوره نشست وزیران خارجه عرب در روز پنجشنبه مورد بحث قرار گیرد.

در همین راستا، شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک اشتاین مایر همتای آلمانی خود در ابوظبی، تأکید کرد که دخالت های ایران به باری بر دوش منطقه تبدیل شده است. وی اشاره کرد که تلاش های ایران برای خرابکاری در امور کشورهای عربی ادامه دارد.

شیخ عبد الله بن زاید همچنین اشاره کرد: « ایران طی مذاکرات با گروه «۵+۱» در خصوص پرونده هسته ای نشان داد که آمادگی گفت و گو با همه جهان را دارد، بنابراین مهم است که این قابلیت را با کشورهای همسایه نیز نشان دهد».