ملک عبدالله از تلاش های نیروهای امنیتی سعودی در ایام حج تقدیر کرد

شاهزاده سلمان ولیعهد عربستان سعودی افسران نظامی و روسای هیات های حج را روز ۴ اکتبر در کاخ سلطنتی به حضور پذیرفت – عکس از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی

ملک عبدالله بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین روز شنبه از «تلاش های عظیم» نیروهای امنیتی سعودی در حفاظت از حجاج در سال جاری و نیز نقش آنها در محاظت از پادشاهی سعودی در مقابل «گروه های شرور» قدردانی کرد.

شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز معاون نخست وزیر، وزیر دفاع و ولیعهد عربستان سعودی این سخنان را در روز عیدقربان و از طرف پادشاه سعودی در منا، در ۵ کیلومتری شرق مکه و با حضور اعضای خاندان سلطنتی، وزرا، رهبران مذهبی و مقامات کشورهای «شورای همکاری خلیج» ابراز داشت.

وی خطاب به سرویس های امنیتی پادشاهی سعودی گفت: «من به مناسبت عبد مبارک قربان به شما به خاطر خدمات شرافتمندانه و تلاش های عظیم تان به حجاج بیت الله، که آنها را قادر ساخت مناسک را با آسانی و آسایش و در آرامش خاطر انجام دهند، تبریک می گویم.»

وی افزود: «شما فرزندان مردانی بزرگ هستید که به همراه رهبرشان، ملک عبدالعزیز، بنیانگذار این ملت، این کشور را ساختند. شما، امروز همان ماموریت جوانمردی و فداکاری را تداوم می بخشید، مسئولیتی بزرگ و خطیر که تنها آنهایی می توانند آنرا بر عهده گیرند که دلهایشان مملو از ایمان، وفاداری و صداقت است.»

ملک عبدالله همچنین با اشاره به گروه های تندرو و تروریستی، از آنانی که در مقابل «عوامل شیطانی گروه های شرور» از کشور دفاع کردند، تقدیر کرد.

ملک عبدالله گفت: «ما هرگز شهدای راه وظیفه را که جانشان را برای حفاظت از کشور و سرزمین و حاکمیت آن دادند، فراموش نخواهیم کرد. ما از خداوند می خواهیم که رحمت خود را شامل آنها سازد و جایگاه ابرار را به آنها عطا کند. باشد که تمامی این رزمندگان صدیق که آسیب یا لطمه دیده اند بدانند که این نشان شرافت است، نشانی که ما آنرا به شدت ارج می نهیم.»

در این مراسم همچنین ناصر المهراج، رییس کمیته امنیت حج نهاد دولتی که بر همه مسائل امنیتی حج نظارت دارد سخن گفت. وی نیز از نقش نیروهای امنیتی متعلق به وزارت کشور و گارد ملی و نیز سرویس های اطلاعاتی این کشور و همچنین شاهزاده مشعل بن عبدالله بن عبدالعزیز، حاکم ملکه و رییس کمیته مرکزی حج، در مراقبت حجاج در مناسک امسال قدردانی کرد.

الشرق الاوسط:
Related Post