Categories: خبر

ملک سلمان: عربستان سعودی میانه روی را گسترش می دهد… دسته بندی مذهبی را رد می کنیم

پادشاه عربستان سعودی به مناسبت ماه رمضان بر عدم سهل انگاری با متخلفان تأکید می کند

غروب خورشید در آخرین روز ماه شعبان در شهر مکه مکرمه و اعلام آغاز ماه مبارک رمضان. در تصویر یکی از نیروهای امنیتی دیده می شود که در حال آماده کردن توپ است که به هنگام افطار شلیک می شود – عکس از احمد حشاد

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی گفت که کشورش در راه دور ماندن از فتنه و آشوب و تنش های فرقه ای گام بر می دارد، وی بر رد قاطع دسته بندی مذهبی و فرقه ای به علت خطراتی که بر انسجام ملی عربستان سعودی دارد تأکید کرد.

در پیام پادشاه عربستان که به مناسبت حلول ماه رمضان برای ملت عربستان و برادران مسلمان در همه نقاط جهان ارسال شد، و دکتر عادل الطریفی وزیر فرهنگ و امور رسانه ای به نیابت از وی آن را قرائت کرد، آمده است که اعتماد وی به شهروندان عربستان سعودی بی حد است. وی گفت: «با هیچ کسی که در این باره کوتاهی کند سازش نخواهیم کرد، و هر کسی که بخواهد به امنیت ملی و ثابت های دینی ما لطمه بزند را مورد محاسبه قرار خواهیم داد».

پادشاه عربستان در پیام خود درباره رد دسته بندی فرقه ای گفت: «ما به یاری خداوند والا مرتبه، به راه خود در دور نگه داشتن کشور و شهروندان از فتنه و آشوب و تنش های فرقه ای ادامه می دهیم و تأکید می کنیم که هر گونه دسته بندی مذهبی و فرقه ای را به علت آگاهی از خطرات آن بر انسجام ملی در کشور، رد می کنیم».

ملک سلمان بن عبد العزیز همچنین گفت: «عربستان سعودی از زمان تأسیس توسط ملک عبد العزیز بن عبد الرحمن، مؤسس پادشاهی، مسؤلیت گسترش میانه روی در دین و ایستادن در کنار مظلومان و ستم دیده گان، و یاری درماندگان و بیچارگان در تمام نقاط زمین را به دوش گرفت».

الشرق الاوسط:
Related Post