توسعه وگوناگونی منابع در آمد ودفاع از  مسائل کشور.. در اولویت های وی

خادم الحرمین الشریفین و شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد وشاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد

خادم الحرمین الشریفین و شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد وشاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد

ملک سلمان بن عبد العزیزهفتمین پادشاه عربستان سعودی، امروز چهار شنبه اولین سال سلطنت خود را تکمیل می کند.

طی این مدت، ملک سلمان یک کشور جدید با سیستم های مدرن اجرا کرد، که نسل دوم و سوم، سیستم حکومتی در کشور خود را مدیریت می کنند، در حالی که رویکرد و نظامی که توسط پادشاهان و نهادهای پیشین دولت دنبال می شد را حفظ می کنند. از ملک عبدالعزیز بنیانگذار پادشاهی گرفته، وپس از او یکایک پادشاهان آل سعود، ملک فیصل، ملک خالد و ملک فهد و ملک عبدالله، رحمت خدا بر آنان، که در طول سال های حکومت خود موفقیت هایی را به دست آوردند.

پادشاه عربستان سعودی در آخرین سخنرانی سالانه خود در افتتاح جلسه جدید مجلس شورا، سیاست داخلی و خارجی عربستان سعودی را ترسیم کرد، و تأکید کرد که شهروندان عربستان سعودی به عنوان هدف اول توسعه در نظر گرفته شده اند. وی همچنین بر  علاقمندی عربستان سعودی به دفاع از مسائل عربی و اسلامی در محافل بین المللی تاکید کرد.

بسیاری ها بر حضور قدرتمند ملک سلمان در تمامی زمینه ها اتفاق نظر دارند، از زمانی که امیر ریاض بود و تا زمانی که به پادشاهی عربستان سعودی رسید. پادشاه عربستان سعودی با کاریزما و جذابیت خاصی که دارد، باعث شد که برخی ها او را به عنوان «بنیانگذار دولت چهارم عربستان» توصیف کنند، به طوری که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت : « ملک سلمان طی ۱۰ روز کارهایی را انجام داد که رهبران جدید معمولا در طول صد روز انجام می دهند».

پادشاه عربستان سعودی ، شاهزاده محمد بن نایف که یکی از اولین نوادگاه بنیانگذار پادشاهی به شمار می آید را به عنوان دومین مقام دولتی انتخاب کرد، وی همچنین ریاست شورای امور سیاسی و امنیتی در کشور را به عهده دارد. شاهزاده محمد بن نایف موفقیت قابل توجهی در از بین بردن منابع تروریسم و باند هایی که کشور با آتش آن ها سوخت را ثبت کرد.

ملک سلمان همچنین شاهزاده محمد بن سلمان را به عنوان جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی انتخاب کرد. شاهزاده محمد بن سلمان در چشم انداز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور خود حضور چشمگیری را ثبت کرد.

شاید یکی از موفقیت های قابل توجه ملک سلمان در زمینه داخلی، تحقق توسعه، مبارزه با تروریسم، و راه اندازی اصلاحات اقتصادی برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد باشد. در سطح خارجی نیز، دفاع از مسائل ملت ها، و کمک به بازگرداندن مشروعیت در یمن از طریق عملیات « طوفان قاطعیت» و«بازگرداندن امید»، و اعلام تشکیل ائتلافی اسلامی برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و انواع آن است.