پادشاه عربستان سفر خود به واشنگتن را به پایان رساند… از شرایط دانشجویان اطمینان پیدا کرد و با کارمندان سابق آرامکو ملاقات کرد

پادشاه عربستان در میان تعدادی از دانشجویان عربستانی ممتاز در دانشگاه های آمریکایی، در مقر اقامت خود در واشنگتن – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پادشاه عربستان در میان تعدادی از دانشجویان عربستانی ممتاز در دانشگاه های آمریکایی، در مقر اقامت خود در واشنگتن – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، در شامگاه دو روز پیش، سفر «تاریخی» خود را به ایالات متحده به پایان رساند و به شهر طنجه در مراکش بازگشت. وی در پایان سفر خود به واشنگتن به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیامی فرستاد، و در آن روابط تاریخی و استراتژیک بین ریاض و واشنگتن، به ویژه پس از دیدار روز جمعه گذشته بین آن ها را تحسین کرد.

ملک سلمان در این پیام گفت: «مایلم که یک بار دیگر روابط تاریخی و استراتژیک بین کشورهایمان، که طی دیدار تاریخی بین ملک عبد العزیز – خدایش بیامرزاد – و فرانکلین روزولت رئیس جمهور فقید آمریکا در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد، و از آن زمان تا کنون شاهد توسعه بیشتر در همه زمینه ها بوده است را تحسین کنم».

پادشاه عربستان سعودی افزود: «مذاکراتی که برگزار کردیم، به ویژه آن هایی که مربوط به همکاری جدید استراتژیکی در قرن بیست و یکم بین دو کشور است، به خواست خدا در تعمیق این روابط و دوام آن ها و تقویت پیوندهای همکاری دو جانبه، به صورتی که به نفع دو کشور و دو ملت دوست باشد، کمک خواهد کرد.

پیتر سیلفرگ رئیس تشریفات کاخ سفید، و نماینده پایگاه هوایی اندروز و تعدادی از مسؤلان آمریکایی در مراسم خداحافظی پادشاه عربستان سعودی در فرودگاه پایگاه هوایی اندروز حضور داشتند.

پادشاه عربستان سعودی، پیش از ترک آمریکا، در مقر اقامت خود در شهر واشنگتن با دکتر محمد العیسی رایزن فرهنگی سفارت عربستان سعودی در ایالات متحده به همراه گروهی از دانشجویان برجسته عربستانی در دانشگاه های آمریکایی دیدار کرد و از وضعیت آنان اطمینان حاصل پیدا کرد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین با سردبیران روزنامه های محلی عربستان و دانشگاهیان نویسندگان و روشنفکران دیدار کرد. وی با کارمندان سابق آمریکایی شرکت «آرامکو» دیدار کرد و به سخنان آنان درباره مدتی که در شرکت کار می کردند گوش فرا داد و تعدادی از عکس های تاریخی در این دوره نیز بازدید کرد.