ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، خادم حرمین شریفین -  عکس از خبرگزاری سعودی

ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، خادم حرمین شریفین – عکس از خبرگزاری سعودی

ریاض، الشرق الاوسط – پادشاه عربستان سعودی روز جمعه از انفعال جامعه بین المللی در قبال وضعیت غزه انتقاد کرد و حمله نظامی اسراییل به این منطقه را «جنایت جنگی علیه بشریت» خواند.

در بیانیه ای که از سوی ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، خادم حرمین شریفین، در تلویزیون دولتی عربستان سعودی خوانده شد آمده است: «جامعه بین الملل در حالی که شاهد رویدادهای منطقه است همچنان سکوت کرده و نسبت به آنچه اتفاق می افتد بی تفاوت است، گویی اتفاقات رخ داده هیچ اهمیتی برای آن ندارد. سکوت جامعه بین المللی در مقابل این حوادث هیچ توجیهی ندارد.»

در بیانیه پادشاه عربستان سعودی آمده است: «ما شاهد ریخته شدن خون برادران‌مان در قتل عام های دسته جمعی در فلسطین هستیم؛ قتل عام هایی که هیچکس از آن مستثنی نبوده و جنایت جنگی علیه بشریت است . . . همه این ها در برابر چشم و گوش جامعه بین المللی روی می دهد.»

ملک عبدالله تاکید کرد که جهان اسلام در حال گذر از «برهه ای حساس و تاریخی» است. «تروریست ها تصور می کنند پشت شان قوی‌تر شده اما آن ها در وهم و گمراهی به سر می برند.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، در ادامه این بیانیه آمده است: «آنچه این تروریست ها به نام دین انجام می دهند شرم آور و ننگین است. آن ها جان هایی که خدواند حرمت شان را نگه داشته می گیرند، اجسادشان را مثله کرده و با افتخار تصاویر آن ها را منتشر می کنند.»

پادشاه عربستان در بیانیه خود ضمن اشاره به «تروریست ها»، از کشور یا گروه خاصی نام نبرده است اما به نظر می رسد این بیانیه شرایط کلی منطقه را مد نظر داشته که درگیری های اخیر غزه و شرایط عراق و سوریه را شامل می شود.

این بیانیه همچنین می افزاید: «آن ها چهره زیبا و انسانی اسلام را خدشه دار کرده اند و در نتیجه اعمال، رفتار، بی عدالتی ها و جنایت های پلیدشان، انواع صفات زشت را به اسلام چسبانده اند.»

در بیانیه ملک عبدالله همچنین آمده است که «ترویسیم در شکل های مختلفی عرضه اندام می کند، اما خطرناک ترین نوع آن تروریسم دولتی است.»