تقویت نیرو در مرزهای عربستان سعودی… حمله به فرماندهی ارتش در صنعا

بالا رفتن دود از ساختمانی در پایتخت یمن پس از بمباران مقرهای جماعت حوثی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی – عکس از خبرگزاری فرانسه

بالا رفتن دود از ساختمانی در پایتخت یمن پس از بمباران مقرهای جماعت حوثی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی – عکس از خبرگزاری فرانسه

سرلشکر محمد الشهرانی، فرمانده گارد ملی عربستان سعودی در منطقه جنوب، تأکید کرد که تجهیزات جنگی پیشرفته ای از سوی نیروهای مشترک به مرزهای عربستان سعودی با یمن رسید تا با هر گونه تجاوز بر علیه خاک عربستان سعودی از سوی شبه نظامیان حوثی و رئیس جمهور سابق علی عبد الله صالح مقابله شود. وی همچنین تأکید کرد که حمله اخیری که این نیروها بر مرزهای عربستان سعودی انجام دادند غیر منتظره نبود.

نیروهای مرزی عربستان سعودی چند روز پیش موفق شدند حمله ای از سوی گارد ریاست جمهوری وفادار به صالح رئیس جمهور سابق یمن را بر نوار مرزی خنثی کنند و جلوی یک موشک «اسکاد» را که به سوی عربستان سعودی شلیک شده بود بگیرند.

سرلشکر الشهرانی برای «الشرق الأوسط» توضیح داد: «نیروهای مرزی عربستان سعودی انتظار حمله به مرزها از سوی نیروهای کودتا گر یمنی را داشتند». وی افزود: «نیروهایی که این حمله را انجام دادند نیروهای نخبه آموزش دیده بودند، اما موفق نشدند اهداف خود را برای نفوذ به مرزها محقق کنند و خسارت های سنگین مادی و انسانی متحمل شدند به طوری که اجساد برخی از آن نیروها هنوز هم در دره های مرزی باقی مانده اند». الشهرانی ادامه داد: « شبه نظامیان در حمله اخیر تاکتیک اولیه خود را که هدف قرار دادن نجران و جازان با راکت و موشک بود تغییر دادند». سرلشکر الشهرانی همچنین فاش کرد که نیروهای ائتلاف برای هدف قرار دادن مواضع با ارزش دشمن برنامه ریزی کرده اند».

در همین راستا، ائتلاف حملات خود را بر مواضع حوثی ها به ویژه در صنعا افزایش داد. به طوری که مقر فرماندهی کل ارتش در محله التحریر را مورد حمله قرار داد که این حمله منجر به کشته شدن دست کم ۴۵ نفر شد. جنگنده های ائتلاف همچنین با ۷ حمله اردوگاه الجمینه وابسته به گارد ریاست جمهوری وفادار به صالح را در شرق پایتخت و انبار مهمات در کوه النهدین که از بخش جنوبی مشرف به صنعا می باشد را بمباران کردند.

در تحولی دیگر برخی منابع محلی برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند که روز گذشته درگیری های شدیدی در استان مآرب بین نیروهای مقاومت مردمی طرفدار مشروعیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن از یک سو و مسلحان حوثی از سوی دیگر در گرفت.

این منابع گفتند که مسلحان مقاومت و عناصری از ارتش طرفدار مشروعیت هادی، پس از کنترل راههای امداد رسانی گروه مسلح حوثی و طرفداران آن ها در استان مآرب، باعث تغییر نبرد در میدان شدند».