دفتر روزنامه «الشرق الأوسط» پس از حمله به آن

دفتر روزنامه «الشرق الأوسط» پس از حمله به آن

 پس از دستگیری ۷ نفر در لبنان، تحقیقات امنیتی متعلق به حمله به دفتر روزنامه «الشرق الأوسط» در بیروت به پایان خود نزدیک می شود. این در حالی است که عباس زهری، برجسته ترین تحریک کننده که به نزدیکی با «حزب الله» شهرت دارد، با وجود حکم تفتیش و بازجویی از او، همچنان متواری است.

یک منبع ناظر بر تحقیقات به «الشرق الأوسط» گفت: «تعریف نوع جنایتی که بازداشت شدگان مرتکب شدند از صلاحیت های قوه قضاییه است، و دادستانی عمومی فردا (سه شنبه) اتهامی که آن ها مرتکب شده و بر اساس آن بازداشت شده اند را به آن ها تفهیم خواهد کرد.

با وجود این که کاملاً مشخص است زهری همچنان در رسانه های اجتماعی فعال است، و عکس هایی از خود طی مصاحبه با کانال فرانسوی «فرانس ۲۴» منتشر کرده، احمد فتفت یکی از نمایندگان پارلمان از جناح «المستقبل» ، روند بازداشت هایی که طی چند ساعت پس از حمله به دفتر روزنامه انجام شد را شاخصی مثبت دانست، اما مهم تر از این ها محاکمه همه کسانی است که در این قضیه دست داشتند. فتفت به «الشرق الأوسط» گفت: «با وجود کنترل مفاصل دولت و اعتبار آن به دست یک حزب مسلح، تعجب آور نیست که فردی تحت تعقیب با رسانه ها مصاحبه کند». وی حمله به دفتر روزنامه را خراب کردن چهره لبنان و نهادهای آن دانست.