رئیس جمهور مصر با فرستاده های ملک عبدالله و شیخ تمیم دیدار کرد* دربار سلطنتی عربستان گامهای برداشته شده را تبریک می گوید* دوحه بر «نقش راهبردی» قاهره تأکید می کند

السیسی به هنگام استقبال روز گذشته از التویجری، فرستاده ویژه پادشاه عربستان، و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، فرستاده ویژه امیر قطر (مقر ریاست جمهوری مصر)

السیسی به هنگام استقبال روز گذشته از التویجری، فرستاده ویژه پادشاه عربستان، و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، فرستاده ویژه امیر قطر (مقر ریاست جمهوری مصر)

عربستان سعودی پس از استقبال روز گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از خالد بن عبدالعزیز التویجری، رئیس دربار سلطنتی و فرستاده ویژه عربستان سعودی، و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، فرستاده ویژه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، گامهای برداشته شده بین قاهره و دوحه جهت گسترش روابط فیمابین را تبریک گفت.

این در حالی است که برخی منابع به « الشرق الأوسط»، از احتمال دیدار السیسی و امیر قطر در ریاض و تحت نظارت ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، با هدف کنار گذاشتن اختلافها بین قاهره و دوحه خبر دادند. این منابع اشاره کردند که طرفین در این جلسه، اختلافات برجسته بین دو کشور، بویژه موضع قطر از انقلاب ۳۰ ژوئن در مصر، و حمایت از اخوان المسلمین را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

دربار سلطنتی عربستان سعودی، با صدور بیانیه ای، پاسخ مثبت قاهره و دوحه به دعوت آشتی عربستان را قدردانی از طرح پادشاه این کشور دانست «که در آن برادران خود در هر دو کشور را به تحکیم روابط و وحدت کلمه و کنار گذاشتن هر آنچه باعث اختلاف و دو دستگی بین آنها می شود فراخوانده بود».

ریاست جمهوری مصر به نوبه خود گفت که السیسی در دیدار با نمایندگان دو کشور ، با قدردانی از تلاشهای صادقانه پادشاه عربستان، از آینده نگری مصر به « دوران جدید » خبر داد.

دولت قطر نیز به نوبه خود از بیانیه صادر شده توسط دربار سلطنتی عربستان و «ابتکار سخاوتمندانه» پادشاه این کشور استقبال کرد. و با اشاره به نقش راهبردی مصر در جهان اسلام و  جهان عرب، بر روابط عمیق بین دو کشور و تلاش جهت توسعه و گسترش آن به سود هر دو کشور دوست تأکید کرد.