شماری از نیروهای  ارتش مصر - عکس از رویترز

شماری از نیروهای ارتش مصر – عکس از رویترز

وزیر خارجه مصر گفته است که مقابله با تهدیدات داعش در عراق و سوریه، مستلزم اتحاد جامعه جهانی در برابر داعش است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سامح شکری سه شنبه شب در پاریس گفت: «ما از شر داعش راحت نخواهیم شد مگر اینکه همه دنیا به مقابله با این گروه تروریستی پایبند باشند.»

وزیر خارجه مصر در این اظهارات خواستار ابتکاری بین المللی و گروهی برای مقابله با خطرات داعش در عراق سوریه شد و گفت که وزارتخانه متبوع وی «آماده است از جامعه بین الملل» در هر اقدامی در مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت کند.

وی افزود: ما احتیاج به یک کار دسته جمعی و راهکار بین المللی برای مقابله با این پدیده سیاسی، نظامی و اجتماعی داریم.

این اظهارات تنها چند ساعت قبل از آن بیان شده است که گروه داعش تهدید کرده است یک امدادگر بریتانیایی را هم تا چند روز دیگر به قتل خواهد رساند.

ارتش مصر به تازگی تلاش ها برای مقابله به گروه های جهادی در منطقه سینا را تشدید کرده است.

تیرماه امسال، ابراهیم محلب نخست وزیر مصر طی اظهاراتی با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری و تروریستی در این کشور تاکید کرد که امکان حضور تشکیلات داعش در مصر وجود داشت اما تلاش های ارتش این کشور مانع آن شده است.

محلب در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت کشورهای عربی همسایه و فعالیت گروه های تکفیری در این کشورها و نیز تشدید خشونت ها، خرابکاری ها و دودستگی ها در آن، تصریح کرد که مصر از این خشونت ها و حوادث نجات پیدا کرده است.

این در حالی است که رسانه های خبری گزارش داده اند که دستگاه های امنیتی مصر، تونس و الجزایر در حال آماده شدن برای احتمال انتقال جنگ بین گروه دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به داعش و معارضان این گروه اعم از سلفی های جهادی وابسته به «ایمن الظواهری»( رهبر القاعده) در سوریه به لیبی، هستند.

از سوی دیگر اواخر مردادماه امسال، گروه داعش در بیانیه ای مسئولیت حمله به نیروهای پلیس و ارتش مصر در منطقه السنطه در استان الغربیه را برعهده گرفتند. در این بیانیه ادعا شده است که عناصر داعش در سرتاسر مصر مستقر شده اند.

داعش در این بیانیه نیروهای پلیس و ارتش مصر را تهدید کرد که به حملات تروریستی خود در این کشور ادامه خواهد داد.