مرکل با یک هواپیمای مسافربری عمومی به آرژانتین سفر کرد

مسافران هواپیمای شرکت «ایبریا»ی اسپانیا که روز جمعه از مادرید به مقصد بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین پرواز کرده بود، با حضور آنگلا مرکل، صد اعظم آلمان در میان خود شگفت زده شدند.
به گزارش الشرق الاوسط، مرکل به دلیل بروز مشکل فنی در هواپیمای دولتی و برای رسیدن به نشست گروه ۲۰ با این هواپیما سفر کرده بود.
مرکل و هیئت کوچک همراهش متشکل از اولاف شولتس، معاون وی و تعدادی از مشاوران و محافظان، ده دقیقه قبل از انجام پرواز وارد هواپیما شدند.
مرکل در قسمت بیزنس هواپیما در کنار یکی از مسافرانی نشسته بود که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد سفر ۱۳ ساعته خود را در کنار «قدرتمندترین زن جهان» سپری کند.
آگوستین آگوئرو، مسافر ۲۸ ساله آرژانتینی در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفته است: «من سریال «house of cards» را دیده بودم، به همین دلیل به هیچ وجه انتظار دیدن چنین زن عادی را نداشتم».
گفتنی است «house of cards» یک سریال آمریکایی است که به درگیری‌های سیاستمداران برای قدرت و پول می‌پردازد.
هواپیمای دولتی حامل مرکل روز پنج شنبه، اندکی پس از پرواز به دلیل نقص فنی در فرودگاه کلن بن به زمین نشست.
مرکل پس از این اتفاق، صبح روز جمعه به مادرید، پایتخت اسپانیا رفت تا از آنجا به آرژانتین سفر کند.
آگوئرو گفت: «آنگلا مرکل در هواپیما اندکی ماست خورد، یک کتاب خواند و کمی خوابید… او هیچ درخواست خاصی نداشت».
وی افزود: «مرکل یک ساعت قبل از فرود هواپیما به کابین خلبان رفت تا با کادر پرواز عکس بگیرد. جرأت نکردم با او سخنی بگویم، همواره لبخند می‌زد و بسیار آرام بود».
مرکل و هیئت همراهش پس از فرود، قبل از همه از هواپیما خارج شدند.
آنگلا مرکل توانست در مراسمی که برای رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ در سالن «تئاتر کولون» مشهور در پایتخت آرژانتین برگزار شد، حضور به هم رساند.