سبک زندگی و نوع رژیم غذایی دلیل افزایش سرطان‌ها  
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود تعداد مبتلایان به بیماری سرطان به بیش از ۱۸ میلیون و یکصد هزار نفر و تعداد مرگ و میر نیز به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال جاری برسد.
در سال ۲۰۱۲ تعداد افراد مبتلا به این بیماری ۱۴ میلیون و یکصد هزار نفر و افرادی که در اثر این بیماری جان باختند، حدود ۸ میلیون و دویست هزار نفر بود.
آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان در سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: سرطان ریه در اثر مصرف دخانیات بیشترین تعداد مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.
در این گزارش آمده است ابتلا به سرطان به دلیل شیوه زندگی‌های جوامع معاصر مانند توسعه اقتصادی و اجتماعی، نوع رژیم غذایی و افزایش طول عمر است.
براساس گزارش موسوم به «GLOBOCAN» سرطان در سراسر جهان، از بین هر ۸ مرد و از بین هر ۱۱ زن مبتلا به این بیماری یک نفر جان خود را از دست می‌دهند.
از بین سرطان‌های کشنده، سرطان ریه و سرطان سینه مرتبه های بالا را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن سرطان کولون، پروستات و معده در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
کریستوفر وایلد، مدیر آژانس با تأکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور کنترل این بیماری صعب‌العلاج گفت: از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از سرطان، مبارزه با دخانیات، آزمایش‌های پزشکی و غربالگری و تزریق واکسن HPV است.
در این گزارش آمده است که نیمی از موارد جدید ابتلا به سرطان و مرگ و میر، در کشورهای آسیایی مشاهده ‌شده است. ناگفته نماند که ۶۰ درصد جمعیت جهان در آسیا زندگی می‌کنند.
اروپا نیز با ۹ درصد جمعیت جهان، ۲۳٫۴ درصد ابتلا و ۲۰٫۳۵ درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. و در آمریکا نیز که ۱۳٫۳ درصد جمعیت جهان را در بر دارد، ۲۱ درصد تعداد ابتلا به سرطان و ۱۴٫۴۵ درصد تعداد مرگ و میر مشاهده می‌شود.