الضالع: بسام القاضی

مرکز کمک رسانی و اقدامات بشردوستانه ملک سلمان در پاسخ به درخواست مردم بخش الازارق یمن واقع در استان الضالع، به دلیل قحطی در این منطقه، کاروان امدادرسانی فوری خود را برای آنها ارسال کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، کمپین این مرکز بشردوستانه روز گذشته در اقدام فوری برای کمک رسانی به مردم الازارق ۲۵ هزار سبد غذایی را با حضور سرلشکر علی مقبل صالح استاندار الضالع، فضل محمد سعید بخشدار الازارق و همچنین عبدالله حسن الطیار نماینده مرکز امدادرسانی ملک سلمان توزیع شد.
این اولین مرحله کمک‌های فوری این مرکز بود.
عبدالله الطیار نماینده این مرکز در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «کمک‌های فوری به بخش الازارق برای حل بحران انسانی و گرسنگی موجود در منطقه ارسال شد و فعالیت‌های کمپین در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.»
وی با اشاره به این مطلب که این کمپین بازتابی از محبت و نوع‌دوستی پادشاهی عربی سعودی و مرکز مذکور است، افزود: «این سبد غذایی شامل آرد، شکر، روغن، خرما و نمک برای امدادرسانی به ۲۵ هزار خانواده است.»
الطیار در ادامه گفت: این مرکز تأمین کننده مالی بسیاری از سازمان‌های انسان‌دوستانه زیر نظر سازمان ملل مانند برنامه جهانی غذا، سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، کمیساریای عالی پناهندگان (UNHCR)، سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) و برخی از سازمان‌های بین المللی غیردولتی است که در یمن و به ویژه در الضالع فعالیت می‌کنند.
وی همچنین از فعالیت‌های مرکز برای آماده‌سازی مرکز دیالیز در الضالع خبر داد.
این طرح توسط سازمان پزشکان بین قاره‌ای اجرا می‌شود که شریک مرکز امدادرسانی و اقدامات بشردوستانه ملک سلمان است.
سرلشکر علی مقبل استاندار الضالع از مرکز ملک سلمان به دلیل اقدامات انسان‌دوستانه آن و ارسال کمک‌های فوری برای نجات مردم الازارق از فاجعه قحطی و سوء تغذیه تقدیر کرد.
کاروان ارسالی مرکز امدادرسانی ملک سلمان با استقبال فراوان مردم این منطقه روبرو شد.
در بخش الازارق بیش از ۴ هزار کودک زیر ۵ سال از سوءتغذیه رنج می‌برند. این در حالی است که ۱٫۴۵۰ آنان دچار سوءتغذیه حاد هستند.
فعالان یمنی با راه‌اندازی کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خواستار اقدام سریع سازمان‌های بشردوستانه برای نجات مردم الازارق از قحطی و گرسنگی شده بودند.
بخش الازارق از نظر مساحت جزو بزرگترین بخش‌های استانع الضالع به شمار می‌رود و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که درآمد اصلی آنها از کشاورزی و دامداری است.