یک عضو پارلمان به {الشرق الأوسط}: یک قبیله کامل از قزاقستان در الرقه مستقر شده است

تجمع 100 نفری روز جمعه گذشته مقابل مسجد فاتح در استانبول برای همبستگی با شریف و سعید کواشی که به مجله طنز هفتگی «شارلی ابدو» در پاریس حمله کرده بودند (آ.ب)

تجمع ۱۰۰ نفری روز جمعه گذشته مقابل مسجد فاتح در استانبول برای همبستگی با شریف و سعید کواشی که به مجله طنز هفتگی «شارلی ابدو» در پاریس حمله کرده بودند (آ.ب)

ترکیه اخیراً نگران رسیدن زبانه های آتش جنگ سوریه از طریق جنگجویان خارجی افراط گرا است که از خاک ترکیه به عنوان پایگاه عملیاتی پشتیبان استفاده می کنند، بخصوص که در بین آنها هزاران ترک وجود دارد که تعداد آنها بین ۳ الی ۱۲ هزار مسلح تخمین زده می شود که روزی به کشور خود باز خواهند گشت و تهدید عمده ای بر امنیت این کشور به حساب می آید.

مفید یوکسال، کارشناس جماعت های اسلامی، بر ضرورت کنترل مرزها از سوی آنکارا، که در حال حاضر تقریباً از نیروهای ترکی خالی است و به عرصه ای باز برای عناصر سازمان داعش تبدیل شده است تأکید کرد. وی به «الشرق الأوسط» گفت: که در ترکیه «خلاء امنیتی بزرگی» وجود دارد و خاک ترکیه به صحنه اطلاعاتی خارجی تبدیل شده است که آزادانه در آن رفت و آمد می کنند.

وی فاش کرد، کسانی که از اروپا به سوریه می روند افراط گرایان هستند و در بین آنها علویانی وجود دارند که برای مبارزه کنار رژیم سوریه می روند.

امید ازداغ، عضو پارلمان ترکیه به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت که یک قبیله متشکل از ۴۰۰ نفر از شمال قزاقستان آمده و در شهر الرقه سوریه مستقر شدند.