به گزارش پرس تی وی، چهارمین دوره از جشنواره نمایش فیلم‌های ایرانی (UKIFF) که از اول نوامبر در لندن شروع شده این روزها تماشاگران زیادی را به تماشای این آثار نشانده است.

این جشنواره که به منظور نمایش توانایی‌های صنعت فیلمسازی ایران برپا شده است، کار خود را از اول نوامبر در سینه لومیر کنزینگتون و تئاتر گرینوود لندن آغاز کرد.

شماری از محصولات سینمایی در بخش‌های مختلف شامل فیلم داستانی بلند، فیلم کوتاه و فیلم مستند در این جشنواره سالانه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

به گفته ویوی ملگارد یکی از سازمان‌دهندگان این برنامه، سینمای ایران در سراسر جهان شناخته شده است و هنر و قدرت را با هم به نمایش می گذارد.

«گذشته» اصغر فرهادی، «حوض نقاشی» مازیار میری، «برف روی کاج ها» پیمان معادی و «هیس! دخترها گریه نمی کنند» پوران درخشنده از جمله این فیلم ها هستند.

«ملاقات با لیلا» ساخته عادل یراقی، «زندگی مشترک» روح الله حجازی، «من همسرش هستم» مصطفی شایسته و «هیچ‌کجا هیچ‌کس» ابراهیم شیبیانی نیز از جمله فیلم هایی هستند که در این جشنواره به نمایش در می آیند.

این جشنواره برای معرفی فیلم های جدید ایرانی برگزار می شود. با توجه به موفقیتی که فیلم «جدایی» اصغر فرهادی با کسب جایزه اسکار خارجی برای سینمای ایران کسب کرد، سینمای ایران در تلاش است موفقیت های بین المللی بیشتری کسب کند.

جشنواره فیلم ایرانی لندن از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده تا بهترین فیلم های ایرانی را به مردم بریتانیا معرفی کند.

چهارمین جشنواره فیلم های ایرانی در لندن تا ۹ نوامبر به کار خود ادامه می دهد.