نیروی امنیتی مصر

نیروی امنیتی مصر

وزارت کشور مصر اعلام کرد، مردان مسلح ساعات اولیه امروز دوشنبه به یک ایست بازرسی در شمال قاهره حمله کردند که در این حمله سه پلیس کشته شدند.

این حمله از سوی سه مرد مسلح از داخل یک خودروی شخصی با همراهی یک موتورسیکلت سوار در یک ایست بازرسی در شهر منصوره، واقع در دلتای نیل، صورت گرفت. در این حمله سه نیروی پلیس کشته شدند.

مهاجمان بلافاصله پس از حمله از محل حادثه گریختند. نیروهای امنیتی مصر با به محاصره در آوردن محل حادثه جستجو برای یافتن مهاجمان را آغاز کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما گمانه زنی ها، این حمله را به شبه نظامیان اسلامگرا که از عمده معترضان دولت فعلی در مصر به شمار می روند، نسبت می دهند.

از زمان برکناری محمد مرسی درماه ژوئیه سال جاری، در خشونت‌هایی که هر روزه رخ می دهند صدها تن جان خود را از دست داده‌اند. ماموران پلیس هدف عمده این حمله ها هستند.

نیروهای امنیتی مصر دیروز یکشنبه اعلام کردند در شبه جزیره سینا مردان مسلح یک خودروی زرهی متعلق به نیروهای امنیتی مصر را هدف شلیک راکت آرپی‌جی قرار دادند.

به گزارش الشرق الاوسط، در این حمله که در شهر عریش واقع در استان سینای شمالی مصر رخ داد، آرپی‌جی شلیک شده به هدف نخورد.

با وجود ایجاد صدای مهیب انفجار، این حمله هیچ کشته و زخمی به جا نگذاشت و خسارت مالی هم در بر نداشت. مهاجمان بلافاصله پس از منفجر شدند آرپی‌جی از محل گریختند.

با برکنار شدن مرسی که قریب به سیزده ماه بعد از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری صورت گرفت، صدها تن از هواداران او در تظاهرات ها کشته شدند.

حمله ماه اوت در شبه جزیره سینا یکی از خونین‌ترین حملات علیه ماموران پلیس به شمار می رود. در این حمله که به شبه نظامیان اسلامگرا نسبت داده شده بود، ۲۴ نفر کشته شدند.