مراکش با انتقال یک تروریست فرانسوی برای تکمیل حبس خود در کشورش موافقت کرد

مقامات مراکش در پاسخ به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با انتقال گالای توما، تروریست فرانسوی که در مراکش زندانی شده بود، موافقت کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، بنا به بیانیه روز گذشته وزارت دادگستری مراکش، توما مدت باقی مانده از محکومیت خود را در زندان‌های فرانسه سپری خواهد کرد.
در این بیانیه آمده‌است: مراکش پس از فراهم آمدن تمامی شرایط تعیین شده براساس الزامات قانونی ملی در راستای همکاری‌های قضایی با کشورهای خارجی و بنا به توافقنامه دو جانبه بین مراکش و فرانسه، با انتقال زندانی فرانسوی به کشورش موافقت کرد.
مقامات امنیتی مراکش پس از مظنون شدن به این شهروند فرانسوی در خصوص مشارکت در یک شبکه تروریستی ۹ نفره، وی را دستگیر کردند.
این گروه تروریستی قصد داشت جنایات جدی علیه امنیت و نظم عمومی مرتکب شود.
با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دادستانی کل مراکش این شخص در زمینه ضبط و پخش برنامه‌های تبلیغاتی برای توطئه‌های تروریستی براساس فرم‌های تعیین شده از سوی داعش، با این شبکه تروریستی همکاری کرده‌است. همچنین در منزل وی نیز تعدادی وسایل الکترونیکی و نوارهای ضبط شده پیدا شده است.
دادگاه کیفری دادگاه تجدیدنظر رباط در اولین محاکمه، وی را به شش سال حبس محکوم کرد، این در حالی است که در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به ۴ سال زندان کاهش یافت.