سخنگوی «النهضه» به «الشرق الأوسط»: مأموریت الصید را با دید مثبت دریافت کردیم

الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس روز گذشته به هنگام مکلف کردن الحبیب الصید به تشکیل حکومت جدید (أ.ب)

الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس روز گذشته به هنگام مکلف کردن الحبیب الصید به تشکیل حکومت جدید (أ.ب)

الباجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس، روز گذشته الحبیب الصید، وزیر سابق رژیم زین العابدین بن علی، رئیس جمهور پیشین این کشور را مأمو تشکیل دولت جدید کرد.

الصید در بیانیه مطبوعاتی کوتاهی گفت: «برای تشکیل اولین دولت در جمهوری دوم با جامعه مدنی و احزاب سیاسی مشورت خواهم کرد و به اعلام آن در اسرع وقت متعهد خواهم بود». پیش بینی می شود که رایزنی ها برای تشکیل دولت از یک ماه بیشتر نشود و نهایتاً تا پنجم ماه فوریه آینده اعلام شود.

محمد الناصر، رئیس پارلمان تونس و معاون رئیس جنبش ندای تونس، در خصوص جنجال پیش آمده پیش از نامزدی نخست وزیر، گفت، که این جنبش رایزنی های گوناگونی با چندین حزب برای انتخاب شخصیتی که تمام شرایط لازم برای پست نخست وزیری در او فراهم باشد انجام داده بود. زیاد العذاری، سخنگوی جنبش «النهضه» به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت که جنبش وی مأموریت الصید را با «دید کاملاً مثبت» دریافت کرد، زیرا الصید دارای شخصیت، ویژگی ها و تجربه فراوانی است که وی را واجد شرایط تصدی این پست و تحمل مسؤلیت می کند. وی افزود: «با جنبش النهضه درباره این مأموریت مشورت شد».

از سوی دیگر، به نقل از بیانیه کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در تماسی تلفنی با السبسی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور تونس را تبریک گفت و تأکید کرد که «ایالات متحده آمریکا قصد تقویت و گسترش همکاری های استراتژیک با تونس را دارد». اوباما در این تماس، همتای تونسی خود را برای ادامه رایزنی ها در آینده به واشنگتن دعوت کرد