بازداشت ۴ خبرنگار خارجی که از سوریه بازگشته اند

آنکارا پایتخت ترکیه شاهد مراسم بزرگداشت سلیمان دمیرل رئیس جمهور پیشین این کشور پیش از منتقل کردن جسد وی به زادگاهش در روستای اسلام کوی از توابع شهر اسپارتا در جنوب غرب ترکیه بود... شیخ مهمت نوری یلماز در تصویر دیده می شود که در حال خواندن نماز میت بر دیمیرل رئیس جمهور پیشین است –عکس از آسوشیتد پرس

آنکارا پایتخت ترکیه شاهد مراسم بزرگداشت سلیمان دمیرل رئیس جمهور پیشین این کشور پیش از منتقل کردن جسد وی به زادگاهش در روستای اسلام کوی از توابع شهر اسپارتا در جنوب غرب ترکیه بود… شیخ مهمت نوری یلماز در تصویر دیده می شود که در حال خواندن نماز میت بر دیمیرل رئیس جمهور پیشین است –عکس از آسوشیتد پرس

با فشارهای مخالفان بر ضد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و درخواست از او برای تحویل دادن پسرش به دادگستری به علت متهم بودن به پرونده های فساد، بحران تشکیل کابینه جدید ترکیه پیچیده تر می شود. علاوه بر این سقف شرایطی که احزاب مخالف برای کمک به حزب «عدالت و توسعه» جهت تشکیل کابینه قرار داده اند، بالاتر رفته است و اکثر این شرایط بر اردوغان متمرکز است. در همین حال به نظر می رسد طرح گرفتن سلطه به دست مخالفان پیش از آنکه متولد شود سقوط کرد، و آن هم به علت نپذیرفتن حزب جنبش ملی هر گونه ائتلاف با کردها، حتی اگر به حکومت برسند. این حزب همچنین برای ائتلاف با حزب عدالت و توسعه شرایط سنگینی را در پیش روی حزب قرار داده است.

دولت بهجلی، رئیس حزب «جنبش ملی» پیشنهاد مطرح شده از سوی حزب جمهوری خواه ملی برای ریاست کابینه معارضان را با وجود اینکه این حزب بزرگترین احزاب مخالف است را نپذیرفت.

از سوی دیگر، سازمان «گزارشگران بدون مرز»، روز گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه بعد از ظهر دو روز پیش چهار روزنامه نگار خارجی را بازداشت کرد. این خبرنگاران که سه نفر از آن ها ایتالیایی و یک نفر دیگر فرانسوی بودند سعی داشتند بصورت غیر قانونی از سوریه به خاک ترکیه وارد شوند.