محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی به همراه مسئولان امنیتی - عکس از خبرگزاری فرانسه

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی به همراه مسئولان امنیتی – عکس از خبرگزاری فرانسه

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی بر ضرورت توقف اقدامات تنش‌زا از جمله یورش‌های پی در پی نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری وفای فلسطین محمود عباس در دیدار با جان گات روتر، نماینده اتحادیه اروپا
تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای ممانعت از شدت گرفتن خشونت‌ها به دنبال اقدامات اسرائیل علیه شهر قدس و مسجد الاقصی اتخاذ می‌کند.

عباس افزود که طرف فلسطینی خواهان آرام کردن اوضاع و اجرای توافق نامه امان و محافظت از شرایط موجود در مسجد الاقصی از سال ۱۹۶۷ است.

در این میان دو جنبش فلسطینی فتح و حماس، حمله به کنیسه ای در قدس را که به کشته شدن دستکم چهار اسرائیلی منجر شد، نتیجه اقدامات جنایتکارانه دولت اسرائیل دانستند.

احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح گفت: تمام این حملات واکنشی طبیعی به جنایات و نقض حرمت قدس توسط اسرائیل است.

از سوی دیگر جنبش حماس با استقبال از “واکنش طبیعی فلسطینیان به جنایات اسرائیلی” اعلام کرد که تمام این اقدامات پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیل در قدس و مسجدالاقصی است.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن استقبال از واکنش طبیعی فلسطینیان به جنایات رخ داده از سوی اسرائیلی‌ها تاکید کرد: اقدامات فلسطینیان و آغاز انتفاضه و انقلاب در واقع به عنوان یک پاسخی طبیعی به سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزهای ادامه‌دار اسرائیل در حق شهر قدس و مسجد الاقصی است.

وی از تشکیلات خودگردان خواست تا به هماهنگی‌ها امنیتی با مقامات رژیم صهیونیستی پایان دهد و اینکه تمام جامعه عربی، مردم فلسطین را در انتفاضه خود علیه رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، محمود عباس و حماس را متهم به تحریک فلسطینی ها و مسئول مستقیم حمله اخیر به بیت المقدس دانست.

او گفت در روزهای اخیر ما شاهد تحریک فلسطین از سوی محمود عباس، کسی که مانع رفتن یهودیان به مسجد الاقصی شده است، بوده ایم.

نتانیاهو افزود صلح واقعی زمانی در ایجاد خواهد شد که میدانهای رام الله و غزه از معترضینی پر شود که خواهان توقف تروریسم شود.