محمد عبدالعظیم الحوثی پیروان خود را به جنگ با حوثی‌ها دعوت کرد

پیروان یکی از علمای زیدیه وارد جنگ با حوثی‌ها شدند

محمد عبدالعظیم الحوثی یکی از علمای زیدیه روز گذشته پیروان خود در مناطق تحت سیطره شبه نظامیان حوثی را دعوت به مقابله با آنها کرد.
به گزارش الشرق الأوسط، در نتیجه بیانیه محمد عظیم الحوثی جنگی خونین میان پیروان وی و شبه نظامیان حوثی شکل گرفت که منجر به کشته شدن ۴۰ نفر در صعده شد.
وی در بیانیه‌ای که دو روز بعد از جنگ میان دو طرف صورت گرفت، از پیروان خود خواست که برای نجات شهروندان منطقه آل حمیدان از دست نیروهای حوثی وارد عمل شوند و حوثی‌ها را «دزد، راهزن و جنایتکار» خواند.
وی حمله حوثی‌ها به منطقه پیروان خودش را «تجاوزی خائنانه و بزدلانه» توصیف کرد و گفت که آنها خانه‌های پیروانش را با انواع سلاح هدف قرار داده و بر سر زن و کودک آوار کرده‌اند.
گفتنی است محمد عبدالعظیم حوثی یکی از علمای بزرگ زیدیه در یمن است. وی چند سالی است مسیر خود را از مسیر حوثی‌ها جدا کرده است چرا که از نظر وی آنها از مذهب خارج شده و به شیعه اثنی عشری ایران پیوسته‌اند تا اهداف حکومت ایران را در قالب دین برای سلطه بر یمن تحقق بخشند.
وی از نزدیکان عبدالملک الحوثی رهبر شبه نظامیان حوثی است و در جد پنجم با او مشترک است.
در سال‌های گذشته درگیری‌های مسلحانه زیادی میان پیروان عبدالعظیم الحوثی و شبه نظامیان حوثی در صعده، مران، سحار و… صورت گرفت. ولی غلبه جماعت حوثی و تکیه آنها بر سلاح که با حمایت ایران باعث بیشتر شدن قدرت آنها شده بود عبدالعظیم حوثی را مجبور کرد که خود را از دید عموم پنهان کند.
به گفته منابع محلی روزهای آینده جنگ میان این دو گروه ادامه خواهد داشت ولی این بار شبه نظامیان حوثی تصمیم گرفته‌اند که کار را یک سره کنند. این تصمیم نشات گرفته از دستور رهبر آنها عبدالملک است تا جواب بیانیه عبدالعظیم را بدهند که اشاره صریح به دشمنی با آنها داشت.
گفتنی است منطقه آل مسعود در مدیریه که واقع در استان صعده است مرکز اصلی عبدالعظیم الحوثی است. پیروان وی در همه مناطق صعده، صنعاء، ذمار و عمران پراکنده شده‌اند و بسیاری از آنها در سال‌های اخیر به شبه نظامیان حوثی پیوستند.

الشرق الاوسط:
Related Post