الجبیر: به رفتن اسد و حمایت از معارضه میانه رو پایبند هستیم

ولادیمیر پوتین به هنگام استقبال از شاهزاده محمد بن سلمان در شهر سوشی – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ولادیمیر پوتین به هنگام استقبال از شاهزاده محمد بن سلمان در شهر سوشی – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی بر اصرار کشورش برای دستیابی مردم سوریه به آرمان های خود تأکید کرد. وی همچنین بر موضع عربستان در حمایت از حل و فصل بحران سوریه مطابق با تصمیمات کنفرانس «ژنو ۱»، به منظور اطمینان از پایان یافتن درد و رنج مردم سوریه، و جلوگیری از ادامه عواقب ناشی از این بحران در امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

این تأکیدات طی دیدار شاهزاده محمد بن سلمان در نشست روز گذشته وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر سوشی مطرح شد. پوتین نیز به نوبه خود گفت که از میزان نگرانی عربستان سعودی از وضعیت جاری در سوریه آگاه است.

از سوی دیگر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی ، با ابراز علاقمندی ریاض به بهبود روابط با مسکو، بر رسیدن به زمینه مشترکی که تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند، تأکید کرد.

الجبیر افزود: «ریاض در دیدگاه خود نسبت به حل بحران سوریه همچنان بر کنار رفتن اسد و حمایت از معارضه میانه رو پایبند است». این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که کشورش در خصوص حل بحران سوریه بر همکاری با عربستان سعودی کار می کند. وی تأکید کرد که پوتین نگرانی عربستان سعودی در این خصوص را درک می کند.