سلسله جلسه‌های مجمع جهانی مسک با مشارکت کارآفرینان و مدیران اجرایی بزرگ جهان برگزار شد

مجمع جهانی مسک مشارکت خود را در مجمع جهانی اقتصاد داووس بعد از سلسله جسله‌های مذاکراتی فعال از ۲۲ تا ۲۵ ژانویه (۲ تا ۵ بهمن) با حضور کارآفرینان جوان و مدیران اجرایی برخی سازمان‌های خصوصی و دولتی جهان در خصوص تحولات اقتصاد جهانی و فرصت‌های آینده در سایهٔ جهانی شدن، پایان داد.
به گزارش الشرق الاوسط، اولین جلسه این مجمع در ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) تحت عنوان «مهارت‌هایی برای آیندهٔ ما: مقدمه چینی برای اتفاقات غیرمنتظره» بود که برجسته‌ترین مهارت‌های اساسی رشد، مسئولیت ایجاد نیروی کار مرحلهٔ بعد، کلید موفقیت در اقتصاد آینده، راهکارهای تقویت روش‌ها، آموزش و… در آن بررسی شد.
جلسه دوم در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) تحت عنوان «شهروندانی بهتر… آیا می‌توانیم همگی رهبر باشیم؟» تشکیل شد و موضوعاتی در خصوص جوانان، مهارت‌ها و اصولی برای تبدیل شدن آنها به شهروندان جهانی بهتر و همچنین توانمندسازی آنها در ترسیم آینده‌ای که می‌خواهند با همکاری شریکان جهانی برای ایجاد اثر مثبت در همه سطوح بررسی شد.
بعد از ظهر همان روز جلسه‌ای با مشارکت سازمان «First Peace» تشکیل شد که در زمینهٔ تقویت نقش کارآفرینان در خاورمیانه و شمال آفریقا بود و در آن بر اهمیت مشارکت در پژوهش‌های پیشرفته و مشارکت جوانان و تشویق ایده‌های آنها در همهٔ زمینه‌ها تأکید شد.
روز پنجشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) فرصتی به وجود آمد تا مذاکراتی سازنده پیرامون ایجاد یک نسل امیدوار کننده از کارآفرینان موفق و چگونگی آمادگی جوانان برای تشکیل یک شبکهٔ حمایتی قوی که در پروژه‌هایشان همراهشان باشد و همچنین نقش دولت و شرکت‌ها در ایجاد سیستم محیطی حامی جوانان برگزار شد.
آخرین جلسه در روز جمعه ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) تحت عنوان «مهندسان اقتصاد آینده: چگونه جوانان می‌توانند دنیایی بهتر بسازند» تشکیل شد که هدف از آن تعیین نقش جوانان در تغییری است که جهان شاهد آن است و همچنین دستاوردهای احتمالی تحول فناوری که نیازمند کسب مهارت‌های جدید، دانش گسترده‌تر و نوآوری بدون حد و مرز است از دیگر اهداف این جلسه بود.
گفتنی است مجمع جهانی مسک در جلسات خود آماری ارائه کرد که حاکی از این بود نیمی از ساکنان کرهٔ زمین زیر ۳۰ سال هستند و ۹۰ درصد آنها در کشورهای در حال توسعه هستند. ۸۳ درصد جوانان بر این باورند که توانایی تغییر وضعیت و تأثیرگذاری بر مشکلات جهانی را دارند و ۶۴ درصد آنها آمادهٔ آموزش مادام العمر هستند.
در این آمارها همچنین آمده‌است که دو سوم جوانان جهان تمایل به کارآفرین شدن دارند که این موضوع نیازمند تعیین اولویت‌های ابتکار و برآورده کردن نیازها و منافع جوانان است.