با نظارت فرماندهان برجسته نیروهای مشترک – امداد خواهی تعز از فاجعه انسانی و آتش شورشیان

شاهزاده محمد بن نایف معاون پادشاه عربستان سعودی طی دیدار با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن در قصر السلام در جده – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن نایف معاون پادشاه عربستان سعودی طی دیدار با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن در قصر السلام در جده – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

همزمان با افزایش گزارش هایی مبنی بر حملات قریب الوقوع از سوی ائتلاف عربی، به رهبری عربستان سعودی، برای آزاد سازی صنعا، پایتخت یمن، روز گذشته شاهزاده محمد بن نایف، معاون پادشاه عربستان سعودی در جده با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن آخرین تحولات این کشور، به خصوص آن چه به اوضاع میدانی مربوط می شود را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شاهزاده محمد بن نایف بر علاقمندی عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور، از بهره مندی یمن و مردم آن از امنیت و ثبات بیشتر تأکید کرد.

در همین راستا، منابع آگاه از مقر فرماندهی مشترک در مأرب، که متشکل از نیروهای ائتلاف و ارتش ملی یمن است، فاش کردند که تدارکات عملیات نظامی نیروهای ائتلاف برای آزاد سازی صنعا از شورشیان، در استان مأرب، که در مجاورت صنعا قرار دارد، به صورتی فشرده ادامه دارد. این منابع برای «الشرق الأوسط» افزودند که تدارکات شامل آموزش فرماندهان نظامی میدانی در زمین و انجام مانور، به علاوه نقشه های نظامی است که فرماندهان ارشد نیروهای مشترک بر آماده سازی و اجرای آن نظارت دارند.

اما در استان تعز، و در اثر محاصره خفقان آوری که توسط شبه نظامیان حوثی و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق بر دروازه های شهر اعمال شده است، و جلوگیری از ورود دارو و غذا، و همچنین بمباران بی هدف مناطق مسکونی، فریاد های کمک خواهی ساکنان این استان افزایش پیدا کرد.

در مقابل، شورشیان حوثی اعلام کردند که قصد دارند ظرف ۱۰ روز آینده «دولت وحدت ملی» تشکیل دهند. حمزه الحوثی، یکی از فرماندهان گروه حوثی گفت: «حوثی ها برای تشکیل دولت با همه نیروهای سیاسی، از جمله حزب کنگره عمومی خلق، (که ریاست آن را صالح به عهده دارد)، ارتباط دائمی دارند و در حال هماهنگی هستند».