قاهره: احمد فاروق

با اجرایی استثنایی، خواننده لبنانی ماجده الرومی بیست و هفتمین جشنواره و همایش موسیقی عربی در قاهره را به پایان رساند.
به گزارش الشرق الاوسط، در این جشنواره خوانندگان برجسته‌ای همچون صابر الرباعی، هانی شاکر، عاصی الحلانی، علی الحجار، نوال الکویتیه، مدحت صالح، وائل جسار، محمد الحلو، رامی عیاش و ایمان البحر درویش حضور داشتند.
ماجده روی سن سالن بزرگ اپرای مصر ایستاد و از عشقش به مصر گفت. او گفت از حضور در پایتخت تاریخ و جاودانگی خوشبخت است. از حضور و استقبال هواداران شادمان است.
وی تأکید کرد، ملت مصر و خاکش را دوست دارد، نیل و شب‌های جادویی قاهره را. ماجده ادامه داد: «نیمی از من مصری است. مادرم اهل شهر پورسعید بود و برایم بسیار از مصرمی‌گفت. پدرم نیز فارغ‌التحصیل مرکز آموزش موسیقی فؤاد اول بود و عاشق مصر. برای همین مصر در نیمی از قلبم جای دارد. وقتی اینجا هستم احساس شادی و خوشبختی می‌کنم».
ماجده کنسرتش را با ترانه «حی علی الفلاح» آغاز کرد. کلمات ترانه از برادران رحبانی و آهنگسازی آن را محمد عبدالوهاب موزیسین نسلها انجام داده بود. ماجده پس از این ترانه باز هم از مصر گفت. او گفت مصر پایتخت تاریخ و تمدن است. از شخصیت‌هایی نام برد که او آنها را الگویی والا خواند همچون ام کلثوم، عبدالحلیم حافظ، لیلی مراد، شادیه، سعاد حسنی، سراج منیر، اسماعیل یاسین و ماری منیب.
ماجده به شوخی گفت، به دلیل عشقش به سینمای مصر، آرزو می‌کرد شوهری همچون حسین فهمی می‌یافت.
او همچنین تأکید کرد افتخار داشته به عنوان هنرپیشه با کارگردان فقید یوسف شاهین همکاری کند در فیلمی که دربارهٔ جنگ داخلی لبنان ساخته بود.
پس از اجرای ترانه‌ای دیگر، دکتر مجدی صابر روی سن رفت تا سپر یادگاری را به منظور بزرگداشت نام پدرش، موزیسین فقید حلیم الرومی به او تقدیم کرد.
همچنان که ماجده کنسرت را با ترانه حی علی الفلاح آغاز کرد، آن را با خواندن زیباترین ترانه‌هایش به پایان برد. ترانه‌هایی همچون: «عم یسألونی: ازمن می‌پرسند»، «عیناک: چشمانت»، «العالم لنا: جهان از آن ماست»، «لون العالم: رنگ جهان»، «اسمع قلبی: گوش کن به دلم»، «غنی للحب: بخوان برای عشق»، «متی یأتی المساء: شب کی می‌رسد»، «لاتسأل: نپرس» و «اعتزلت الغرام: از عشق کناره گرفتم».
پس از آن جوایز به برندگان بخش مسابقه جشنواره اهدا شد.